Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prachař s Thálií: Cen je moc, ale nestěžuju si

  8:26aktualizováno  8:26
Zatímco Vilmu Cibulkovou cena Thálie dojala, David Prachař ji sice přijal potěšeně, ale bez viditelného rozechvění.

Ceny Thálie - David Prachař - Národní divadlo Praha (24. března 2007) | foto: ČTK

"Březen je měsíc ‚cenoseče‘, myslím, že cen je obecně  moc. Ale samozřejmě si nestěžuji, že jsem Thálii dostal. Cenu  člověk nikdy nečeká. Myslel jsem spíš na Richarda Krajča, s nímž ostatně v inscenaci, za niž byl nominován, tedy v Richardovi III., hraju, " říká Prachař.

Máte již dvě ceny Alfréda Radoka, nyní Thálii, všechny za komorní projekty. Máte rád malá jeviště?
Nominován jsem ovšem byl několikrát v různých cenách i za role na velkých scénách. Malá jeviště mám rád pro větší možnosti improvizace a jemnosti. Komorní kousky díky tomu mohou být působivější než velké spektákly.

Ve Viole je s vámi na scéně jen Emil Viklický za klavírem. Jaký je hudební nástroj jevištní partner?
Je to odlišný druh komunikace, protože dialog vlastně probíhá hudbou. Nejvíc však vždycky záleží na vztazích mezi lidmi, kteří inscenaci tvoří, a ty jsou u hry Novecento příjemné.

V poslední době máte na monologické texty štěstí, vedle Novecenta je to například Produkt v Ta Fantastice...
Základem divadla je jistě souhra více lidí. Ale je pěkné, když  partnerem je pro jednou převážně divák. To jde ovšem jen v malých sálech, kdy do  obecenstva  vidíte. Musím říct, že jsem obdivoval Tondu Procházku, který Thálie uváděl, jak bravurně zvládal v Národním divadle navazovat kontakt s publikem.

Roli moderátora jste si také již několikrát vyzkoušel. Vzal byste ceremoniál thálií?
Pochybuju, že bych se osvědčil, takže bych se do toho moc nehrnul.

V Novecentu hrajete na saxofon. Už jste někdy dříve tuto dovednost na divadle využil?
Ne. Saxofon jsem si koupil před dvanácti lety a sem tam si na něj zahraju. Saxofon je sice použitelný nástroj pro hudebního diletanta, ale není moc snesitelný pro okolí, doma je tak obtížné častěji zkoušet. Tak jsem byl rád, že jsem si na něj ve Viole mohl zahrát, a navíc ještě s tak vynikajícím muzikantem, jako je Emil.

Jaký nejsložitějšího kousek zvládnete zahrát?
Baví mě lidovky a Emil mě naučil jednu krásnou baladickou jazzovou linku. Ale musím zopakovat, že se v žádném případě za muzikanta nepovažuju.

A váš vztah k jazzu, který je páteří Novecenta?
Miluju jazz i pro tu možnost improvizace. Stejně jako v divadle.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z open-air verze představení Tu noc těsně před lesy
RECENZE: Představení u Stalina vylepšují pejskaři, turisté i zevlouni

Jinde je všechno stejné. Tato cynická poznámka uvádí neméně cynický text z pera francouzského dramatika Bernarda-Marie Koltése. Ten své dílo uváděné pod českým...  celý článek

Jan Kříž se vrátil na jeviště Divadla Kalich. Po návratu hrál muzikál Pomáda.
Mezinárodní úspěch. Jan Kříž se chystá na roli v německém Plesu upírů

Muzikálový herec a dvojnásobný držitel Thálie Jan Kříž uspěl v konkurzu na připravované německé nastudování Plesu upírů. Celou příští sezonu tak stráví v...  celý článek

Herec Jan Kříž
V Německu zkoušíme Ples upírů devět hodin denně, říká herec Jan Kříž

Zkoušky ve Stuttgartu jsou intenzivnější než v Česku, vzkazuje z Německa Jan Kříž, který tam stráví celou příští sezonu. Zahraje si v původní verzi slavného...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.