Například jak vypadá takové hodnocení: třikrát, čtyřikrát denně se všichni porotci sejdou na projekci, usednou na polštářky, které jim daroval předseda, renomovaný producent a šéfredaktor Variety Peter Bart, a pečlivě si dělají poznámky, aby o filmu následně mohli diskutovat.
„Zajímavé je, že si mě Peter Bart poslední dobou vybírá jako jakéhosi vizuálního specialistu: nevím proč, pravděpodobně jsem s ním někdy obraz probíral zapáleněji než ostatní a teď se na mě pravidelně obrací s otázkami typu: Všiml sis, že u té scény chyběl otvírací záběr? Někdy je to jako u zkoušky,“ směje se Ondříček
S přísným Bartem už prý stihl probrat leccos. Vedle hollywoodského zákulisí, které už má za těch pár dní v malíčku, dokonce i radary. „V jejich případě nicméně nešlo o diskuzi. Pochopil jsem, že pro Američany je to jasná věc, jde přeci o světovou bezpečnost, tak co vůbec řešíme.“
Zajímavý je ovšem prý i vývoj vztahů v „týmu“. „Ne že by se z nás stali přímo kamarádi, ale čím déle jsme tady, tím lépe a častěji komunikujeme, teď už dokonce i mimo rámec povinností.“
Dva porotci si v nabitém programu dokonce vyšetřili čas, aby si zašli na ranní projekci Grandhotelu, ostatní ho chtějí vidět aspoň na DVD – Peter Bart už se na něj ptal snad stokrát. Sehnat šest DVD s Grandhotelem ovšem není jen tak.
„Takže jsem zatím kolegy obdaroval alespoň grandhotelovými pláštěnkami. Myslím, že vzhledem k počasí je více než ocenili,“ kvituje Ondříček, pro něhož je práce s lidmi jako je Peter Bart či Jean-Luc Bideau obrovská škola. „Obzvláště když Bart začne vyprávět... Pane jo, učím se od něj každý den.... Ale on ode mě taky,“ usměje se šibalsky.