V hlavních rolích bude alternovat řada domácích i zahraničních zpěváků.
V příběhu mladého důstojníka Heřmana, posedlého hráčskou vášní, který skladatel zkomponoval podle stejnojmenné Puškinovy novely, je pro režiséra dominantní hlavně motiv lidského strachu a šílenství.
"Slovy Leoše Janáčka, je to hudba hrůzy. Strach, který požírá duši, obraz postupující nemoci. Heřman je prototypem všech lidí, kteří hrají s osudem o život a smrt - a nakonec vždy prohrávají," zdůrazňuje režisér.
Tvůrci inscenace, kteří Pikovou dámu chápou jako bránu k hudební moderně dvacátého století, přistoupili i k některým škrtům. Vypustili například úvodní sbor dětí a guvernantek a také intermezzo s alegorickou pastýřskou hrou.
"Chtěli jsme posílit kompaktnost díla a koncentrovat se na postavy, které jsou vzájemně spoutány jako v temném labyrintu života, z něhož není úniku," vysvětluje koncepci Hovenbitzer.