Jediný pohled na ni vyvolá vlnu vzpomínek, energii, která byla dávno zasutá jako zbytečná nebo nepotřebná a teď se ukazuje, jak nutná je k životu.
Nikl je čaroděj. Neřeší techniku nebo způsob ztvárnění emoce, však ona si sama řekne, jak chce promlouvat. Tak se tady mísí stáda plastových zvířat v logicky promyšlených zástupech, velkoplošné malby, které vznikly podle fotografií Niklovy maminky a jsou vlastně soustavnou variací téhož pohledu, obrazy, z nichž vystupují generace.
Kořeny Niklovy tvorby rostou z hravosti a dřeva, koruna se rozpíná v barevném plastu vyplněném vzduchem. Letokruhy odpočítává malíř a performer čísly vedle obrazů na stěnách i na zemi, z nichž některé mají před sebou plus a některé minus, podle toho, jak dlouho před Niklovým narozením v roce 1960 nebo po něm vznikly.
Výstava získala díky zrušení minimálně desítky panelů, s nimiž obvykle prostor pracuje, takovou lehkost a zároveň dynamiku, že by možná kurátoři měli uvažovat o jejich definitivní likvidaci.
Ze společné výstavy Petra Nikla a Libuše Niklové v brněnské Wannieck Gallery
Na ochozu jsou vystavené poslední dochované originály hraček, jež Nikla provázely jeho dětstvím. Pes, kočka, lev, tygr či liška dokládají, jak geniálně jeho matka dokázala pracovat. Z kombinace dvou tvarů a tří barevných linek dokázala dítěti vtisknout do paměti obraz, podle kterého takové zvíře už navždycky pozná.
Hodnocení MF DNES: 80 %