Odpovědi Kristýny Peterkové najdete ZDE
Jedenadvacetiletá zpěvačka navštěvovala sedm let soukromé hodiny zpěvu. Od šestnácti let vystupovala s několika rockovými kapelami zejména na české klubové scéně, ať už to byli Skeletor, Moonflawer nebo Sinnocence. Tvrdší rocková orientace jí vydržela i při natáčení sólového debutu, který nazvala Dobrý náhody.
Většinu z třinácti skladeb už měla Kristýna připravenou dlouho před tím, než se přihlásila do televizní soutěže, takže se mohla vyhnout klasickému a hektickému shánění hudebníků, textařů a producentů, které provází natáčení většiny desek finalistů SuperStar. Peterková věděla, co chce, a také toho dosáhla.
Ve studiu se netápalo kudy kam, ale panovala jasná shoda o soundu na tvrdším rockovém základu. Na fotkách na obalu se nešokuje ani efektně počítačově neupravuje. Vznikla deska, které lze uvěřit.
Kristýna sama přiznává, že ani v hudebním výrazu, ani v image nechce podlehnout svodům cesty nejmenšího odporu. Z jejího debutu Dobrý náhody čiší muzikantská pohoda a nadhled, v ostřejších rockových pasážích její hlas nesklouzává ke křiku ani k afektu. Naopak, její hlas má celou řadu přirozených a přesvědčivých poloh, nutno dodat, že právě tvrdší rockové aranže jí sednou nejlépe.
"Já vás musím pochválit, zazpívala jste to sebejistě, s nadhledem, s přehledem, prostě jste to zazpívala jako zpěvačka," pochválil Kristýnu při soutěži SuperStar jeden z porotců, Michal Horáček. Stejné pochvaly se dají přenést i na její prvotinu.
Produkcí debutové desky Kristýny Peterkové byl pověřen producent Kája Mařík, který má za sebou spolupráci třeba s Danielem Landou nebo skupinami Lucie a BSP. Vsadil na Kristýninu přirozenost a do ničeho ji netlačil. Díky tomu vznikla sice trochu nevýrazná, ale možná o to sympatičtější deska.
KRISTÝNA PETERKOVÁ - Dobrý Náhody
EMI, délka CD 47:30
Tři pecky: Bouře, Teď a tady, Co o mně víš
Hodnocení iDNES: