Hudebník, vydavatel, producent, přední postava newyorské avantgardní scény, ale v případě alba Tap: John Zorn's Book of Angels především skladatel napsal pro Methenyho šest členitých skladeb. Ty jsou, jak je pro Zorna typické, ovlivněny židovskou hudbou, která je ovšem většinou ukryta až kdesi ve druhém plánu.
Tap: John Zorn's Book of Angels, Vol. 20Pat Metheny |
Jedná se především o instrumentálky jaksi nadstylové, těžko je označit za jazz, a už vůbec ne ve stylu, který je pro Methenyho nejtypičtější, tedy vznosně melodický a proaranžovaný až popově. Ale ani za alternativu nebo snad dokonce world music. Byť z každého jmenovaného žánru svůj díl mají.
Methenyho na albu doprovází pouze bubeník Antonio Sanchez. On sám hraje na všemožné kytary (je proslulý tím, že s jejich zvukem, počtem strun a laděním rád experimentuje), ale i na pro sebe netypické nástroje, jako je tahací harmonika bandoneon nebo křídlovka.
Přestože Metheny a Zorn představují dva různé póly hudby, jejich myšlení na albu se spojilo zcela přirozeně a beze švů.