Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostravský Romeo je sporný, ale s názorem

  10:08aktualizováno  10:08
Nestává se často, aby se práce na baletní inscenaci dělila mezi choreografa a režiséra. V Ostravě se o to pokusil donedávna činoherní a operní režisér Michael Tarant.

Z baletu Romeo a Julie | foto: Alexandr SatinskýMF DNES

Ostravský Romeo má to, co se na baletních scénách vídá zřídka. Zajímavě se rozehrávají vztahy, pracuje se s metaforami (emoční neklid hrdinů se odráží v pohybu částí scény), v exponovaných místech je příběh vyprávěn v několika drobných plánech.

Tak je tomu například v plesové scéně, kde je sice upřena pozornost na milostné vzplanutí Romea a Julie, ale v pozadí lze tušit dohru manželské rozepře Kapuletových.

Netančí se tak jenom o rodovém sváru a z něj plynoucí tragédii, ale také o čemsi hnijícím uvnitř vážené rodiny Kapuletových. Matka Kapuletová, o poznání mladší manžela, provokativně koketuje se synovcem Tybaltem a po jeho smrti pak s Paridem.

Jde o téma nešťastného manželství mladé dívky s urozeným boháčem z donucení, paralely k stejně nucenému sňatku mladičké Julie s Paridem. Tento výklad bohužel srážejí dílčí režijní neobratnosti, ať už jde o sled stěží uvěřitelných náhod v závěru nebo o nepřehlednou úvodní scénu.

Nečitelnost některých scén nutno přičíst na vrub též stylově roztříštěným kostýmům Dany Hávové. Mezi kostýmním barevným mumrajem se vyjímá Chůva, oscilující mezi Uprkovou hanáckou venkovankou a ruskou bábuškou.

Atraktivitu inscenace podtrhuje energický výkon celého souboru s výbornými představiteli hlavních rolí, ať už jde o křehkou Saori Fukudu jako Julii, chlapecky zjitřeného Lukáše Lepolda v úloze Romea či teenagerovsky vyhlížejícího sígra Tybalta v podání Uladzimira Ivanova.

Ostravskému Romeovi lze leccos vytknout (choreografický průměr se nepozvedne ani ve slavných duetech, překvapivě unyle a místy s chybami hraje orchestr pod vedením Paola Gatta). Vzhledem k celkovému nasazení souboru a pokusu vyhnout se strnulosti budiž nad tím přimhouřeno oko.

SERGEJ PROKOFJEV - Romeo a Julie
Národní divadlo moravskoslezské Ostrava. Choreografie Igor Vejsada, režie Michael Tarant. Tančí Saori Fukuda, Lukáš Lepold, Yuriko Kitamura, Jan Krejčíř a další. Délka 170 minut.
Hodnocení MF DNES: 70%

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z nastudování Hamleta pro Letní shakespearovské slavnosti
RECENZE: Pod lampami šílící letní Hamlet má mobil i Oidipův komplex

Letní shakespearovské slavnosti letos jako svůj hlavní titul představily Hamleta v nastudování souboru převážně spojeného s Dejvickým divadlem. V hlavní roli...  celý článek

Jan Kříž se vrátil na jeviště Divadla Kalich. Po návratu hrál muzikál Pomáda.
Mezinárodní úspěch. Jan Kříž se chystá na roli v německém Plesu upírů

Muzikálový herec a dvojnásobný držitel Thálie Jan Kříž uspěl v konkurzu na připravované německé nastudování Plesu upírů. Celou příští sezonu tak stráví v...  celý článek

Martin Kraus a Chantal Poullain v novém nastudování Šesti tanečních hodin v...
Hrát u Bolka je moje srdeční záležitost, říká Chantal Poullain

Úspěšné nastudování hry Šest tanečních hodin v šesti týdnech se od léta hraje v Divadle Bolka Polívky. Chantal Poullain zde učí už třetí taneční mistr.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.