Za kamerou stál filmař Jakub Halousek, natáčelo se na mnoho let prošlý filmový 35mm materiál Kodak a na historickou filmovou kameru na kliku Cinephon od Josefa Šlechty z roku 1934. Jako spoluautor scénáře se na videoklipu podílel také malíř a zvukař Michal Gabor. Autoři se během natáčení inspirovali téměř devadesát let starým filmem.
„Zajímal nás náraz mezi moderní digitální platformou komponování hudby a dnes již historické filmové technologie. Digitálnímu zvuku jsme šli naproti starodávnou analogovou technologií a nepředvídatelné chemické procesy jsme povýšili na spoluautory našeho společného videoklipu,“ říká Filip Remunda.
Volnou inspirací pro natáčení byl krátký experimentální film Bezúčelná procházka od Alexandra Hackenschmieda z roku 1930 a esej Viléma Flussera, v níž se autor zamýšlí nad vlivem vynálezu tzv. technických obrazů na kulturu a samotný život člověka. Flusser dochází k závěru, že je potřeba vystoupit z aparátu, rovněž mocenského i státního. Podle něj se někteří fotografové snaží vytvářet nepředvídané informace – a dostanou z aparátu a pak do obrazů něco, co v samotném programu aparátu není.
Píseň Fráze jsou podle Ostřanského spojené útržky rozhovorů, které jsme mohli slyšet v autobuse, tramvaji, při procházce kolem dětského hřiště nebo otevřeného okna domu či bytu. „Často opakujeme to, co jsme mnohokrát uslyšeli, uložili někam hluboko do podvědomí. Při rozhovorech se svými partnery, dětmi a kamarády tyto fráze automaticky opakujeme. Jsou to zřejmě automaticky vyslovené emoce, nad kterými vůbec nepřemýšlíme a většinou je ani vyslovit nechceme.“
Josef Ostřanský byl v 80. a 90. letech přední osobností brněnské alternativní scény. Jako kytarista a skladatel byl mimo jiné členem kapel Dunaj, E, Rale, Boo, spolupracoval s Ivou Bittovou. První čistě sólové album Copy And Paste signalizuje jeho příklon k elektronické hudbě. Na koncertech hodlá hudbu z něj Ostřanský prezentovat v triu s bubeníkem Danielem Šoltisem a kytaristou Miroslavem Chyškou. Křest alba proběhne 21. května v pražském Jazz Docku.