Ostravský divadelní festival je svého druhu jediná podobná přehlídka. Nesoutěžní čtyřdenní akce je totiž určena zejména více než dvěma stovkám divadelních vědců, studentů a kritiků.
A právě tito hosté se při pracovních setkáních dělí s divadelníky o své dojmy. V tomto kontrastním střetu názorů jeviště a hlediště tkví originalita celého podniku, který v neděli skončil.
V nabídce je vždy to podstatné z roční produkce Národního divadla moravskoslezského, Komorní scény Aréna, Divadla loutek i Divadla Petra Bezruče.
Ost-ra-var nesoucí podtitul "festival ostravských činoherních divadel" byl i letos pestrou přehlídkou. Paradoxně v ní našly místo i produkce loutková, pohybové divadlo či muzikál. Zjevný propadák se v žádné ze čtrnácti inscenací nekonal.
Jednoznačným favoritem se pak stal Evžen Oněgin z bezručovské produkce. Výtvarně úchvatná, v režijní stylizaci procítěná inscenace se stala zázrakem také v hereckých výkonech protagonistů Terezy Vilišové a Tomáše Dastlíka. Krystalický koncentrát ruského romantismu z Ostravy jistě nezapadne ani na jiných festivalech.