Ondřej Pivec (obal)
Název alba The Green Card je symbolický, takzvaná zelená karta je potvrzením dlouhodobého pobytu cizince v USA. Pivec v newyorském Harlemu vede dva kostelní sbory a jeho hlavním hudebním oborem je tedy nyní gospel. Má ale rád i moderní r'n'b, ale pochopitelně mu zůstala i stará láska k jazzu.
Všechny tyto žánry jsou na albu propojeny ve vynikajícím provedení. Na nahrávání se podíleli zástupci newyorské profi ligy. Dokládá to i důvod odloženého natáčení: "Měsíc před ním mi bubeník odjel na šňůru s Alicií Keys a zpěváci zase s Wyntonem Marsalisem," říká sám Pivec.
Počkat se ale vyplatilo, zvláště u vokalistů. Poprvé má Pivec z poloviny zpívané album a najdeme na něm docela zajímavé, byť nikterak radikální úpravy velkých hitů: gospelovější pojetí I Can't Make You Love Me, známé od Bonnie Raitt či George Michaela, a méně naleštěnou podobu hitu Beyoncé Crazy In Love.
Sebevědomě a zdatně Pivec sahá do vysokých pater i v instrumentálkách, třeba k repertoáru svého vůbec nejslavnějšího nástrojového kolegy Jimmyho Smithe (OGD /aka Road Song/) nebo slavnému standardu Stolen Moments, který měl v repertoáru kdekdo včetně Franka Zappy.
Z vlastních skladeb Ondřeje Pivce je bezesporu nejpřesvědčivější zpívané, výborně vygradované blues Be Good To Me, pěkně rytmizovaná odpichovka The Full Service i finálové funky Nine Days Wonder s výraznými dechy.