Ondřej Pivec

Ondřej Pivec | foto: Ryuhei Shindo (Animal Music)

GLOSA: Pivec na americké desce sahá po Beyoncé i ke standardům

  • 1
Český hráč na Hammondovy varhany a další klávesové nástroje Ondřej Pivec už několik let žije v USA. Nyní odtamtud "posílá" sólové album, na které přizval vesměs americké hráče.

Ondřej Pivec (obal)

Název alba The Green Card je symbolický, takzvaná zelená karta je potvrzením dlouhodobého pobytu cizince v USA. Pivec v newyorském Harlemu vede dva kostelní sbory a jeho hlavním hudebním oborem je tedy nyní gospel. Má ale rád i moderní r'n'b, ale pochopitelně mu zůstala i stará láska k jazzu.

Všechny tyto žánry jsou na albu propojeny ve vynikajícím provedení. Na nahrávání se podíleli zástupci newyorské profi ligy. Dokládá to i důvod odloženého natáčení: "Měsíc před ním mi bubeník odjel na šňůru s Alicií Keys a zpěváci zase s Wyntonem Marsalisem," říká sám Pivec.

Počkat se ale vyplatilo, zvláště u vokalistů. Poprvé má Pivec z poloviny zpívané album a najdeme na něm docela zajímavé, byť nikterak radikální úpravy velkých hitů: gospelovější pojetí I Can't Make You Love Me, známé od Bonnie Raitt či George Michaela, a méně naleštěnou podobu hitu Beyoncé Crazy In Love.

Ondřej Pivec

Sebevědomě a zdatně Pivec sahá do vysokých pater i v instrumentálkách, třeba k repertoáru svého vůbec nejslavnějšího nástrojového kolegy Jimmyho Smithe (OGD /aka Road Song/) nebo slavnému standardu Stolen Moments, který měl v repertoáru kdekdo včetně Franka Zappy.

Z vlastních skladeb Ondřeje Pivce je bezesporu nejpřesvědčivější zpívané, výborně vygradované blues Be Good To Me, pěkně rytmizovaná odpichovka The Full Service i finálové funky Nine Days Wonder s výraznými dechy.


Témata: Ondřej Pivec