Zpěvačka Mariah Carey vydává dvanáctou studiovou desku s názvem Memoirs Of An Imperfect Angel.

Zpěvačka Mariah Carey vydává dvanáctou studiovou desku s názvem Memoirs Of An Imperfect Angel. | foto: Universal Music

Nová Carey je nevýrazná, že probublá jako dva dny otevřená sodovka

  • 2
Singl Obsessed, který předznamenal dvanáctou studiovou desku americké zpěvačky Mariah Carey o ní dává docela dobrý dojem. Album Memoirs of an Imperfect Angel totiž chce být klasickou nahrávkou ženského soulu, ale přestože se na ni proto nedostala žádná ze skladeb, na nichž zpěvačka pracovala s producentem Timbalandem, uvádí ji nakonec písnička s houpavými hiphopovými beaty.

Z poslechu celé desky však nepochopíte, proč se tu Timbalandovy skladby nakonec neobjevily. Tyhle memoáry jsou především plné milostných balad, případně dojímajících songů o rozchodech.

Dolaďovat? Ale proč?

Nahrávka bohužel zůstává na půli cesty a ve výsledku není klasická ani moderní. Krom pár působivých písniček v klasickém popovém stylu jsou tu totiž i takové, které chtějí znít moderně, ale producenti Tricky Stewart a The Dream Nash jim připravili až překvapivě zpátečnický zvuk.

Vrcholem progrese je používání efektu auto-tune (v podstatě "ladičky"), který deformuje hlas. Jednak je problém v tom, že zrovna u zpěvačky rozsahu a pověsti Mariah Carey je jeho použití totální hovadina. A za druhé se tahle nadužívaná producentská úchylka amerického r’n’b dávno přejedla, o čemž svědčí i nedávný singl rapera Jay-Z pojmenovaný Death Of Auto-Tune.

Na Memoirs of an Imperfect Angel se Mariah Carey podařilo dostat jen málo výrazné písničky, ve kterých ani nijak zvlášť nevyniká její hlas, natož zpěv.

Ne, že by ta deska byla nějaký obrovský průšvih, ale je tak nevýrazná, že probublá jako dva dny otevřená sodovka. Nakonec to, že ani ten singl Obsessed v hitparádách příliš neuspěl, není zase tak velké překvapení...

Hodnocení MF DNES: 50 %