Má-li se opera o kruté čínské princezně dělat v hýřivě výpravném, choreograficky naaranžovaném, pohádkově-muzikálovém duchu, pak Zeffirelli to prostě umí a Metropolitní opera na to má finance. Třebaže inscenace z roku 1987 počítá s panoramatickým účinkem, jenž vynikne před diváky v hledišti, kamery zase umožnily sledovat, jak spolehlivě do sebe zapadají různá "kolečka".
Zpěváci jen dobří
Sólisté jsou v takové produkci spíše součástí oživlých obrazů. Pěvecké výkony představovaly v měřítkách světových scén a po mnoha jiných hvězdných interpretech dobrou, nikoli výjimečnou úroveň.
Sopranistka Maria Guleghina, jejíž temný hlas před časem zaujal v roli lady Macbeth v projekci Verdiho opery, měla s vysoko položeným partem Turandot dost práce. Tenorista Marcello Giordani vyzpíval výšky, podařilo se mu i slavné Nessun dorma, nižší polohy však působily ochable. Talentem na sebe upozornila mladá ruská sopranistka Marina Poplavskaya v roli Liu.
Moderátorka Patricia Racette pozvala do přestávkových rozhovorů i osmdesátiletého tenoristu Charlese Anthonyho, který v Metropolitní opeře odzpíval téměř tři tisíce představení a zažil debuty hvězd minulosti. Držel se i v malé úloze císaře Altouma.
Hodnocení MF DNES: 70 %