Sopranistka Maria Guleghina v opeře Turandot

Sopranistka Maria Guleghina v opeře Turandot | foto: Archiv Metropolitan opera

Newyorská Turandot je hýřivá pohádka

  • 0
Dokonale fungující jevištní mašinerie režiséra Franka Zeffirelliho byla největší hvězdou sobotní projekce Pucciniho Turandot z newyorské Metropolitní opery. K přímému přenosu se opět připojily i dvě desítky českých kin.

Má-li se opera o kruté čínské princezně dělat v hýřivě výpravném, choreograficky naaranžovaném, pohádkově-muzikálovém duchu, pak Zeffirelli to prostě umí a Metropolitní opera na to má finance. Třebaže inscenace z roku 1987 počítá s panoramatickým účinkem, jenž vynikne před diváky v hledišti, kamery zase umožnily sledovat, jak spolehlivě do sebe zapadají různá "kolečka".

Zpěváci jen dobří

Sólisté jsou v takové produkci spíše součástí oživlých obrazů. Pěvecké výkony představovaly v měřítkách světových scén a po mnoha jiných hvězdných interpretech dobrou, nikoli výjimečnou úroveň.

Sopranistka Maria Guleghina, jejíž temný hlas před časem zaujal v roli lady Macbeth v projekci Verdiho opery, měla s vysoko položeným partem Turandot dost práce. Tenorista Marcello Giordani vyzpíval výšky, podařilo se mu i slavné Nessun dorma, nižší polohy však působily ochable. Talentem na sebe upozornila mladá ruská sopranistka Marina Poplavskaya v roli Liu.

Moderátorka Patricia Racette pozvala do přestávkových rozhovorů i osmdesátiletého tenoristu Charlese Anthonyho, který v Metropolitní opeře odzpíval téměř tři tisíce představení a zažil debuty hvězd minulosti. Držel se i v malé úloze císaře Altouma.

Hodnocení MF DNES: 70 %