Dva z kreslených obrázků si přivezla z Prahy, kde právě absolvovala Akademii výtvarných umění, třetí a největší plátno tvořila přímo v atriu. A to pouze svými prsty.
"Na štětec jsem nezanevřela, část menších kreseb, které jsou vlastně deníkové záznamy mých snů a pocitů, jsem malovala jeho pomocí. Začala jsem obě techniky kombinovat a skončila čistě u malování rukama. Hrála jsem na klavír a fascinovaly mě změny, jež přišly se zesíleným či zeslabeným dotykem na klávesy. Proto mi přijde zajímavé dotýkat se barev a plochy pouze prsty a nemít jiného zprostředkovatele," popisuje sedmadvacetiletá výtvarnice.
Z možnosti vytvořit desetimetrové plátno na místě byla potěšena. "Je to něco jiného než v ateliéru, kde můžu roli papíru roztáhnout maximálně na tři metry a pracovat postupně. Celých deset metrů byla určitě výzva," vysvětlovala Holcová.
Za čtyři dny zaplnila papírový pás pestrými a křiklavými barvami, které se vzájemně kryjí a vytvářejí zajímavé obrazce. Každým dnem se plocha měnila, nabízela nové tvary.
"Šel okolo pán, který říkal, že podobně by chtěl vymalovat dětem pokojíček. Že je to veselé. Myslím, že při delším prohlížení by od nápadu ustoupil. Za barevností se postupem času vyloupnou věci, které rozhodně za švandovní nepovažuji," poznamenala nad ještě nedokončenou prací Veronika Holcová.
Jak dodala, starší velkoformátová plátna, která vznikala na stipendijním pobytu v Českém Krumlově, jsou díky rozměrům uzavřenější než to "brněnské".
Ruční práce Veroniky Holcové budou přístupné do 26. srpna.
Malířka Veronika Holcová před svou prací v Pražákově paláci |