Nejúspěšnější turné roku? Zřejmě Madonna

Třebaže Madonna vyjela na turné teprve před týdnem, její Re-Invetion Tour se stane asi nejvýnosnějším a největším koncertním podnikem roku 2004. Vyprodané turné, které má navštívit 920 tisíc lidí, vydělá okolo 120 milionů dolarů.

Příjmy patrně zvýší prodej reklamních předmětů. Triček, čepic či kalendářů s logem Re-Invention Tour se jen při prvním koncertu prodalo za 200 tisíc dolarů.

A ceny vstupenek patří k nejdražším v hudebním byznysu. Pohybují se od stovek do tisíců dolarů za místa v předních řadách. Přesto se po nich zaprášilo. Zatím poslední termín zpěvačka vypsala na 12. září do Lisabonu.

Zatímco manažeři nebo fanoušci jásají, recenzenti Madonnu nešetří. Někteří jí dokonce vyčetli, že ubrala sexuálních témat ve prospěch svých nových duchovních koníčků.

"Vzkaz Madonně: Vrať se k sexu. Nebo aspoň k něčemu z masa a krve," psal deník The Los Angeles Times. Očekávání, že Madonna zhodnotí svou tvorbu v novém kontextu, se prý nenaplnilo. Recenzentovi vadilo protiválečné poselství Madonnina turné.

Při skladbě Johna Lennona Imagine (Představ si) se na plátnech objevily záběry malého Palestince, který kráčí po boku Izraelce. List The New York Times to označil za "určitý naivní a falešný sentimentalismus".

Deník USA Today byl k popové královně shovívavější. "Představení nemá smyslný nebo šokující náboj jako ta předchozí, protože Madonna se tentokrát rozhodla pro více citu," usoudil.

Nejúspěšnější v rámci jednoho turné byli Rolling Stones, kteří navštívili i Prahu: vydělali 300 milionů dolarů. Jejich turné Forty Licks však trvalo téměř dva roky a koncerty navštívilo třikrát víc lidí.

Madonna - Re-Invention Tour, hala Forum v Los Angeles (USA). (24. května 2004)

,