KONCERTY ROKU: Muse dovedou propojit hudbu a show. Na rozdíl od Biebera

  • 20
Koncerty se vždy hodnotí trochu výš než desky poslouchané v klidu, proto jsme se letos dočkali i stoprocentních známek. Tomu, jak se předvedli Muse či Ellie Gouldingová, nebylo co vytknout. Na opačné straně spektra potom jsou Nickelback a Justin Bieber, při jejichž koncertech trpěl dobrý vkus.

Muse – Drones World Tour (100 %)

Britské trio Muse platí za jednu z nejlepších, ne-li nejlepší koncertní kapelu světa a svou strhující show předvedli i letos v červnu v pražské O2 areně. Někomu mohla přijít trochu strojená či chladná, ale perfektně odehraná muzika podpořená masivní vizuální show je přesně to, co se od velkých koncertů žádá.

Celou recenzi čtěte zde.

Ellie Gouldingová – Delirium World Tour (100 %)

Také Ellie Gouldingové se těžko dalo něco vyčíst. Která jiná zpěvačka dostane celou halu do varu jenom tím, že se prohlásí za „superstydlivku“? Kromě zpěvu je devizou Gouldingové i fakt, že ač oplývá půvabem, nesází na prvoplánovou lascivnost. Diváci potom mají pocit, že jsou na koncertu a ne na peep show.

Celou recenzi čtěte zde.

Paul McCartney – One on One Tour (90 %)

Ne že by se čtyřiasedmdesátiletý McCartney mohl nebo měl pěvecky měřit s mladými. V jeho věku má hlas jisté limity, obzvlášť pokud své písně hraje a zpívá stále ve stejných tóninách. Ovšem bývalý Beatle stále ustojí na pódiu skoro tři hodiny v kuse, koncertování ho viditelně baví a své nadšení a energii přenáší i na posluchače. No a taky jste v jedné hale s legendou.

Celou recenzi čtěte zde.

20 Years of Placebo (90 %)

Mezi nejlepší koncerty roku patří i letošní zastávka britských Placebo, kteří dorazili v rámci bilančního turné ke dvaceti letům na scéně. Set poskládaný z hitů a pár rarit nenechal publikum v klidu. Dokonale přichystaná vizuální show proměnila pražské Forum Karlín v malou arénu.

Celou recenzi čtěte zde.

Jana Kirschner – Takmer sólo (90 %)

Z domácí (a slovenské) scény se asi nejlépe předvedla Jana Kirschner. Svůj komorní koncert v pražském Studiu Dva začala zpěvem bez mikrofonu, původně intimní atmosféru postupně vygradovala v solidní rockovou party proloženou vtipy a divadelní lehkostí. Výsledkem byl jedinečný zážitek.

Celou recenzi čtěte zde.

Tomáš Klus – Recyklus Tour (65 %)

Tomáš Klus se po roční koncertní pauze vrátil na pódia s chytlavým programem poskládaným hlavně z písní, o něž si hlasováním řekli sami fanoušci. Písničkář to s publikem umí a jeho výlety do kotle vyvolaly nadšení. V menších klubech to mohlo být skvělé. Přeci jen velký prostor Fora Karlín ovšem některé části show jednoduše neutáhly, a tak pražská zastávka šňůry dopadla spíš rozpačitě.

Celou recenzi čtěte zde.

Ewa Farna – 10 let na scéně (55 %)

Na stejném místě trochu pohořela Ewa Farna, která ve Foru Karlín jednorázovým koncertem oslavila deset let na scéně. Farna skvěle zpívala, kapela skvěle hrála a výprava měla světové parametry. Večeru však občas padal řetěz vinou dramaturgie a prostorám Fora nedostačoval zvuk do té míry, že vzadu si lidé spíš povídali.

Celou recenzi čtěte zde.

The Cure – 2016 European Tour (50 %)

Jestli Farna a její tým podcenili velikost Fora Karlín, The Cure pojali koncert v O2 areně, jako by byla raná sedmdesátá léta a stadiony si kapely teprve pořádně zkoušely. Z muzikantů byly vidět jen tečky, zvuk byl nepřesvědčivý a dramaturgie nechala největší pecky na úplný závěr dvouapůlhodinového koncertu. O to smutnější je, že kapela hrála dobře. Jen to nebylo moc poznat.

Celou recenzi čtěte zde.

Nickelback – 2016 European Tour (30 %)

Rocková kašírka, se kterou kanadští Nickelback vyprodávají hokejové haly po celém světě, je žánr sám pro sebe. Samozřejmě, že skalním fanouškům Chada Kroegera a spol. to přišlo skvělé, ale skutečným rockerům se z rádoby rebelství Nickelback musí rolovat ponožky. Úspěch této partičky je osmý div světa, pražský koncert však potvrdil, že Nickelback hlavně nudí.

Celou recenzi čtěte zde.

Justin Bieber – Purpose World Tour (30 %)

Pomyslné dno žebříčku však obsadil jejich krajan. Napsat, že koncert Justina Biebera byl špatný, by bylo zásadní nepochopení. Ona listopadová show totiž neměla s koncertem mnoho společného. Diskotéka se zpěvem na playback doplněná ještě navíc trochu robotickými tanečníky má k živé muzice daleko. Ano, fanynky si mohly řvaním urvat plíce. Ale kvůli hudbě to nebylo.

Celou recenzi čtěte zde.