Indie
(populace: 1,09 miliardy)
Indie si do číny přivezla vlastní "strom života", tedy alespoň jeho část. Střechu dómu v sektoru A totiž pokrývají rostliny. Stavba, na první pohled historická, je prošpikovaná moderními technologiemi. Pod terakotovou podlahou technici položili metry potrubí, které ochlazuje interiér.
Kromě 360° stupňové holografické projekce si lidé mohou zajít i do amfiteátru či na nákupy.
Středoafrická republika
(populace: 3,89 millionů)
Vstup do pavilonu doprovází hudba Pygmejů a sochy zvířat, které na území této země žijí. Expozice představuje Středoafričany skrze jejich výrobky - vzácný dřevěný nábytek, šperky doplněné o precizně zpracované diamanty, pohodlné bavlněné lůžkoviny. V typických obydlích s kopulí mohou návštěvníci ochutnat kávu i víno.
Než ovšem návštěvníci pavilon opustí, nahlédnou i do budoucnosti Střední Afriky. Na zdech místnosti uvidí usměvavé tváře malých dětí, které mají podle dramaturgů značit naději a víru.
Slovensko
(populace: 5,38 milionů)
Naši východní sousedé si hrají s motivy spirál a čtverců. První kroky v pavilonu totiž povedou právě po točitých schodech, které vyústí na čtvercovém náměstí. Slovensko má být očích cizinců zemí bohatou na památky i přírodní krásy. "Expozice kromě jiného představuje slovenského rodáka, architekta Ladislava Hudeca, autora prvního mrakodrapu a Velkého divadla v Šanghaji," napsal internetový portál SME.sk (více ZDE).
Švýcarsko
(populace: 7,41 milionů)
Prezentace Švýcarska má být výsledkem jednoduchého součtu: supermoderní technologie a nádherného snu. kolemjdoucí ohromí už jen inteligentní fasáda utkaná z hliníkových prvků, skrze níž se do pavilonu vstupuje.
Právě v kombinaci přírodních motivů a high-tech vychytávek se designéři se nechali inspirovat i čínskou filozofií jin a jang.
Švýcarský tým zve navíc na speciální projížďku pavilonem, která začíná v přízemí haly a končí na samotné střeše, kde lidé mohou nakouknout na špičky alpských masivů ve 3D projekci.
Afghánistán
(populace: 28,5 milionů)
Srdce Asie: země moha možností a přírodních zdrojů, tak se v propagačních materiálech charakterizují Afghánci. Pavilon postavili jako kopii Modré mešity neboli svatyně Hazrat Ali.
Mnozí totiž věří, že právě v ní je pochovaný čtvrtý chalífa, tedy nejvyšší imám, Ali. Bratranec a zeť samotného proroka Mohameda.
Na památku si můžete odnést šperky, koření, oříšky i sušené ovoce, které je k dostání na malém trhu uvnitř domu.
Rusko
(populace: 142,7 milionů)
Dvanáct mohutných věží v bílé rudé a zlaté postavili ruští architekti do kruhu tak, aby symbolizovaly tradiční tanec - chorovod. Areál tvoří tři části: Město dětí, Město pro mladé a Velký svět, který přináší dílčí témata (Město Slunce, Město Měsíce a Město květin).
Návštěvníkům se doporučuje jediné: chovejte se jako Neználek Nikolaje Nosova a nechejte se unášet krásami pohádkového paláce.
Ve sluneční části se můžete kochat pod zářící koulí, jež nikdy nezapadne. Měsíční část připomene ruský vesmírné cesty i objevy.
Velká Británie
(populace: 59,83 milionů)
Britové "rozbalili" svoji expozici na šesti tisících metrech čtverečních. Tématem výstavního pavilonu je slogan: Minulost tvořící naši budoucnost. Má připomínat právě rozbalený dárek, který skrývá blýskající perlu znázorňující život na zemi. I proto šest tisíc metrů čtverečních velká stavba dostala přízvisko Katedrála semen.
Návštěvníci si totiž v ostnech vybíhajících z ní mohou prohlédnout onen zázrak, tedy malinká semena rostlin. Pavilon chce vyvolat zájem o mezinárodní projekt Millennium Seed Bank. Jeho cílem je uchovat zakonzervovaná semena pozemských rostlin pro budoucí generace.