Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Muzikál Romeo a Julie drží Helena Vondráčková. Klasik úpí

  10:58aktualizováno  10:58
Kdyby se jmenoval třeba Esmeralda a Fernando, čert to vzal. Ale francouzský muzikál Romeo a Julie, který slovenští producenti přinesli do pražského Fora Karlín, se na klasické lásce přiživuje dost lacině. A z premiérového obsazení, které zpřeházela vlna viróz, zpívala na jistotu jen Helena Vondráčková v roli chůvy.

Příběh, jenž z hraběte Parise udělá šaška a z veronského vévody mocichtivého despotu, donutí k povzdechu, že William Shakespeare byl jen jeden. A hudba, kterou napsal Gérard Presgurvic, zase ke stesku, že Leonard Bernstein, skladatel West Side Story, byl také jen jeden.

Fotogalerie

Režisér a choreograf Libor Vaculík sice staví představení s ambicí divadelní podívané, byť až s přebujelou symbolikou, a má velkou výhodu, že české texty napsal Jan Fischer, tedy profesionál hodný variace na světového básníka, nikoli jen častý typ výrobce muzikálových rýmovaček typu mít - žít - být - snít.

Nicméně jazyková stylizace dialogů, ač v historizujících kostýmech Romana Šolce, občas zbytečně utíká k hovorové češtině a dokonce výrazům typu „Ty ses oženil a je to v pr..i“, což by mělo logiku třeba v modernistické filmové verzi Baze Luhrmanna, ale v dané jevištní stylizaci je naprosto mimo.

Romeo a Julie

Hudba: Gérard Presgurvic

Režie: Libor Vaculík

Účinkují: Helena Vondráčková, Tomáš Savka, Tomáš Trapl

Hodnocení: 50 %

Hlavně však představení obsahuje minimum skutečně ryzích muzikálových čísel - výjimku představuje v prvním jednání melodické Jsme v tom až po bradu s Vondráčkovou a mladistvou company. Milostné duety zní jako ze SuperStar a druhá půle je přehlídkou monotónních písňových melodramat, spíše ukřičených než odzpívaných s výrazem.

Popravdě milenci stojí stranou. Muzikál Romeo a Julie působí, jako by si u autorů předplatil své vlastní srdceryvné sólo kdokoli, kdo se projde po jevišti, otec vdávající dceru, kněz vzývající Boha, matky ve svorném finále. A že se tu neumírá v soubojích, nýbrž zákeřně nožem do zad, je možná generační úlitbou, ale určitě vraždou na Shakespearovi.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.