Premiéra muzikálu Lucie - Pavel Liška a Karel Roden

Premiéra muzikálu Lucie - Pavel Liška a Karel Roden | foto: Marek Navrátil, iDNES.cz

GLOSA: „Muzikál“ Lucie zachraňuje jen vtipný Liška

  • 6
Hudební divadlo Karlín se rozhodlo pro dnes poměrně populární žánr: hitmuzikál. S hity skupiny Lucie to s ohledem na léta vyhladovělé fanoušky byla sázka na jistotu. Dá se však z písní Lucie poskládat opravdový muzikál? Ukázalo se, že jen stěží.

Sestavit muzikál z písní, které vznikly samostatně, není snadné a vždy to bude trochu šroubované a násilné. Ale jde to, jak ukázal třeba slavný film Mamma Mia! složený z písniček skupiny ABBA. I když i tady je znát, že děj vystavěný kolem hitů nemůže mít příliš hloubku a oslí můstky jsou nutné. Ale to tak nějak divák čeká.

Lucie s pocitovými písněmi o drogách, lásce a sexu je ovšem ještě těžším oříškem. Výsledek v Karlíně je spíš činohra s peckami nejslavnější české kapely, které do lovestory podivínky Lucie a jejího kolegy Daniela, zapadají. Ukecanost kusu by ani tolik nevadila, kdyby bavila. Vyprávění mladíka, který stojí na Nuselském mostě a popisuje, co ho na něj dostalo, se však vleče a fórky jako vystřižené z filmu Kameňák tomu nepomáhají.

Někteří diváci sice potleskem ocení, když maminka jedné z postav při hovoru o zabíjení králíka Mirka sdělí, že "manžela toho Mirka donutila klepnout", jiní ovšem, když dojde podle očekávání i na Bouhouše Klepla, propadají hlouběji do sedadel. Prvoplánový humor přehnaně zahraných rodičů vyvažuje aspoň Pavel Liška, který na premiéře předvedl bravurní stand up zakončený písní Panic. V postavě ajťáka Jáchyma je Liška zase na svém. Role roztomilých lůzrů mu jdou a i díky tomu převyšuje všechny ostatní. Od Václava Noida Bárty se ani velký činoherní výkon čekat nedá, když má však za parťáky Karla Rodena a právě Lišku, působí jako student prvního ročníku herectví.

Pěvecky mu ovšem není co vytknout. Písně skupiny Lucie, na které divák čeká jako na smilování, odvedou všichni skvěle a díky velkolepé scéně a působivým kostýmům Michaely Horáčkové Hořejší a tanečním číslům přecházejícím od klasického baletu po moderní showdance a akrobacii fungují jako ostrůvky v moři nudy a často i trapnosti.

Divák si nevědomky pobrukuje Medvídka z Bogoty nebo Pohyby a hudba ho může strhnout až k hlasitějšímu zpívání, než si uvědomí, že je v divadle, kde se to nepatří. Přání autorů, aby divák odcházel z divadla s písní na rtech, se tak plní.

A nejen to. Premiéra Lucie v divadle Karlín skončila ovacemi vestoje. Je tedy zřejmé, že i tento "muzikál" si své fanoušky najde.

25. února 2013