"Vytvořil jsem dost kreací, které byly velmi vážné. Toužil jsem proto udělat něco humorného, nadsazeného. Dokonce jsme použili i mini travesty show, ta je totiž přímo esencí kamufláže," říká choreograf Jan Kodet, který by byl rád, kdyby jeho představení kromě zábavy přineslo i podnět k zamyšlení.
Podle Kodetových slov má jít o tanečně-dramatické představení pro šest postav, které popisuje touhy a sny mediálních ikon i zoufalství těch, kteří se jim touží podobat. Zároveň je prý ale nutné "varovat" příznivce klasického baletu: může je čekat lehký šok.
"Nečekejte tradiční příběh ani děj, tak jak ho chápeme u děl s pevným libretem či literární předlohou. Jedna se o fiktivní sled situací, setkání několika různých lidských charakterů. O abstraktní a zároveň i velmi konkrétní uchopení tématu kamufláže – předstírání, zastírání či maskování pravé podstaty. O humor i agresi, o nenávist, přátelství nebo lásku," vyjmenovává Kodet
Na pomoc si Kodet spolu s kolegou Jankem Růžičkou vzal i širokou škálu výrazových prostředků. K nejdůležitějším patří výtvarná stránka a hra světel. Hlavním klíčem k celému představení je nicméně propojení pohybu a smyslu pro nadsázku.
"Děláme si legraci z mediálních ikon. Tanečníci se tak ocitnou třeba v kůži popových hvězd, které pouze otvírají ústa na playback. Na závěr se přitom ozve skutečný hlas – Ivana Mikešová totiž umí i zpívat," přibližuje podobu představení Kodet.
Protože v rámci baletu Národního divadla jde o velmi experimentální dílo, odehraje se jeho premiéra v komorním prostředí Divadla Kolowrat, kde bude mít šestice tanečníků úzký kontakt s divákem. "Snažíme se vytvořit zvláštní makrosvět, uvést diváka do prostoru, který je taky jiný, než jaký se zdá být," říká k tomu Růžička.
Impulz ke vzniku experimentální CamouflAGE dal šéf baletu ND Petr Zuska, jemuž se líbila Kodetova choreografie Lola & Mr. Talk v Divadle Archa, která byla ohodnocena Cenou Divadelních novin a Sazky.