Ve statistice rekordů si titul nejtajemnějšího hosta přisvojil tvůrce slavné Čety a ctitel Fidela Castra režisér Oliver Stone, který si přijel pro Křišťálový glóbus.
Učinil totiž krok, k němuž sahají jen ty nejrozmarnějí herečky hroutící se představou, že by po únavné cestě ukázaly fanouškům milimetrovou vrásku pod slunečními brýlemi. Zkrátka Stone z limuzíny nevystoupil, davům nepokynul, projel skrytě rovnou do hotelových garáží jako ve scéně, kterou srocení fotografové znají spíše z vartování před branami soudů a věznic. Teprve během středy, kdy má uvést novou verzi svého Alexandra Velikého, se ukáže, zda se za tmavými skly vozu skrýval opravdu uznávaný americký filmař, jeho dvojník nebo náhodná stopařka.
Mirka Spáčilová z Varů |
Nejotužilejší náturu prokázala švédská koproducentka amerického filmu Ptáče. Když se nadchla pro scénář a přidala se k projektu, varovali ji, že při zimním natáčení na severu státu Maine pořádně promrzne. "Bylo to jen stejné jako u nás doma," pravila zocelená dáma.
Nejnezávislejší z nezávislých přivezli z Islandu ve filmu XL vskutku odpudivou studii notorického alkoholika s poslaneckým mandátem a zálibou v sexuálních úchylkách. U ostrovních diváků film propadl, podle režiséra ho na Islandu viděly tři tisíce lidí, což je jedno procento tamní populace a prakticky stejně početné publikum, jaké XL našel ve Varech. Představitel titulní role navíc proslul nejotrlejším výrokem, že by na film klidně pustil i děti, ať prý se dovědí včas, co by je mohlo potkat.
.
Doposud největší zážitek festivalu, pan Travolta promine, však přišel úplně odjnud. Čechomor předvedl svou "základní verzi", v malém sále pro desítky nadšenců hrál jen ve dvou - Karel Holas s houslemi, František Černý s kytarou. Žádné laserové efekty, žádné obří projekce, žádné tanečnice ani omračující show. Jen čistá muzika, vzájemné hecování a nakažlivá radost, taková byla komorní rozvička pro středeční velký koncert celé kapely v letním kině.
Ovšem váže se k ní ještě jedno nej. Na ochutnávce zazněla mimo jiné nádherná píseň Místečko, která posluchače naprosto odzbrojila. Znal ji málokdo – protože rádia ji nehrají, Když ji Holas přinesl do veřejnoprávního Českého rozhlasu, odmítli ji prý s odůvodněním, že je "moc smutná".
A to je nejsmutnější.