Massive Attack

Massive Attack | foto: Michal Sváček, MF DNES

Massive Attack si řekli o nesmrtelnost

• 5
Až se budou hledat nejvýznaměnšjší a nejlepší kapely přelomu milénia, jen těžko lze ve výčtu jmen vynechat Massive Attack.

Famózní kapela dosud nenatočila jedinou slabší desku. Koncem března se na trh dostal reprezentativní výběr toho nejlepší, co Massive Attack za svou patnáctiletou kariéru natočili. Je to dechberoucí kompilace plná originální, silné a chytré muziky. Ať už tahle britolská parta sáhla na cokoliv, vždy je z toho neobyčejný hudební zážitek.

Kolekce zmapuje období od alba "Blue Lines" v roce 1991 až po tři roky starou desku "100th Window". Speciální edice navíc obsahuje i bonusový dualdisk s dosud nezveřejněnými skladbami, přepracovaným materiálem, novinkami a videoklipy.

Nemá smysl pokoušet se popisovat kvality prvního, klasického "best of" disku, je jasné, že skladby jako Risingson, Future Proof, Karmacoma, Angel nebo Protection patří mezi novodobou klasiku. Je spíše zajímavé sledovat, jak se na jednu stranu vyvíjí jejich tak typický zvuk, jak se s každou deskou dostali do zcela jiných hudebních končin a přitom jsou stále okamžitě rozpoznatelní a co hlavně: skvělí.

Druhý, takzvaný dual disc, na který se vměstná jak DVD, tak audio stopa, nabídne úplnou kolekci všech videoklipů, včetně snímku k aktuálnímu singlu Live With Me a dosud neuveřejněný klip ke skladbě False Flags. Vizuální stránka veřejné je pro Massive Attack stejně důležitá jako ta zvuková a stejně jako na poli hudebním, i ve filmových pojetí svých skladeb platí Massive Attack za vizionáře.

Kromě skvělé kolekce videoklipů nabízí druhý disk i sbírku rarit a remixů. Za pozornost určitě stojí dosud nevydaná skladba False Flags, další hymnická depresivní óda, určitě jedna z nejsilnějších skladeb, kterou kdy Massive Attack natočili. Najdete tu i ukázku z desky Danny The Dog, soundtracku k filmu Dannyho Boyla, který u nás běžel v kinech pod názvem Utržený ze řetězu.

Díky druhému bonusovému disku má smysl tuhle kompilaci shánět i když máte třeba všechny desky Massive Attack doma. A pokud snad nemáte a přesto se považujete za milovníky dobré hudby, rychle si tuhle bestofku pořiďte!

MASSIVE ATTACK - Collected
EMI
Hodnocení iDNES: