Mezzosopranistka Magdalena Kožená vystoupila 16. září v Praze s repertoárem

Mezzosopranistka Magdalena Kožená vystoupila 16. září v Praze s repertoárem barokních árií. | foto: Michal Krumphanzl, ČTK

RECENZE: Kožená na Hradě předvedla svoje barokní pěvecká kouzla

  • 0
Program nedělního koncertu Magdaleny Kožené ve Španělském sále Pražského hradu byl součástí jejího krátkého evropského turné a zčásti se shodoval s recitálem, který měla naše pěvkyně loni v Národním divadle. Vycházel z alb Händelových a Vivaldiho árií.

Tentokrát se uskutečnil v rámci cyklu Hudba Pražského hradu za přítomnosti Livie Klausové. A před soubor dobových nástrojů Collegium 1704, který minule řídil Andrea Marcon, se pro změnu vrátil jeho šéf Václav Luks.

Člověk si tedy vlastně "pouze" mohl zopakovat zážitek a potvrdit si, že stará hudba je kromě písní doménou Kožené. Ovládá virtuózní pasáže, umí krásně vyzpívat trylky a vyjádřit barokní afekty. Úplně nejlepší je v těch číslech, která jí umožňují rozezpívat jednoduchou linku, plnou emocí, jako v Händelově árii Lascia ch’io pianga, která zazněla v přídavcích. A pak kreslit miniatury. K těm měly nejblíže další dva přídavky, vypůjčené z alba Lettere Amorose, jež obsahuje hudbu raného baroka.

Obě části koncertu uvedly slavnostní atmosféru navozující skladby Jana Dismase Zelenky a Georga Philippa Telemanna. V nově objeveném flétnovém koncertu Antonia Vivaldiho s exotickým názvem Mughalská říše se blýskla flétnistka Jana Semerádová, která Koženou rovněž doprovodila v úvodní árii.

Také ve Vivaldiho Sinfonii e moll se soubor představil jako sehrané těleso s bohatým výrazem a dramatickým cítěním.

Hodnocení MF DNES: 90 %