Hlavní cenu si totiž odnesla inscenace hradeckého Draku Všechno lítá, co peří má.
Drak zaujal především nápaditým inscenačním přístupem k autorskému textu a obrovskou kontaktností, již herci navázali s dětským publikem. To se ostatním souborům, jejichž představení byla určena dětem, nepovedlo. Snad kromě jihokorejské skupiny Chuncheon Puppetry Company s pohádkou Kočka se zkaženým zubem, kterou odehráli částečně i v češtině.
Nejvýraznější a divácky nejúspěšnější představení však předvedly soubory z Ruska a Francie. Republikové loutkové divadlo SKAZKA z Chakasie, ležící na hranici Ruska a Mongolska, uvedlo pozoruhodnou koláž, výtvarně inspirovanou chakaskými zvyky a kresbami. Vše bylo doprovázeno živou etnickou hudbou z této oblasti Sibiře. I ve vystoupení francouzského souboru Begat Theater Compagnie Yourgui byla dominantní složkou hudba, inspirovaná nejen arabskými písněmi, ale i písněmi různých dalších etnik. Šlo o pouliční průvodové divadlo na chůdách, ve výrazných červených orientálních kostýmech. Obrovským nasazením a expresivitou soubor rozproudil zprvu chladné ostravské publikum.
Dalším netradičním vystoupením bylo představení japonského Hyakki Puppet Thetter s příběhem o krásné tajemné dívce Komachi, která se objevuje ve starých japonských legendách. Jediný herec a zároveň i režisér (Hoichi Okamoto) hrál obě postavy muže i ženy, která byla prezentována loutkou. Vycházel z tradiční japonské divadelní formy Nó. A co se domácích souborů týče, prosadil se nejen Drak, nýbrž i Divadlo Alfa představením Jeminkote, Psohlavci!, které si odvezlo dvě ceny za herecké ztvárnění postav Lomikara (Tomáš Froyd) a jeho ženy (Milena Jelínková). A oceněno rovněž bylo Divadlo loutek Ostrava za inspirativní dramaturgický objev zapomenuté hry Trumf ruského bajkaře I.A. Krylova.
Letošní ročník ostravské akce naznačil aktuální trendy v loutkovém divadle. Je patrné, že v mnoha představeních už není dominantní složkou klasická loutkohra. Spektrum inscenačních přístupů se dále rozšiřuje. Kvalitně zorganizovaný festival Spectaculo Interesse přesvědčil jak o životnosti, tak i o pestrosti loutkového divadla.