Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lou Reed rozjel svůj stroj nevšedním směrem

  12:57aktualizováno  12:57
Lou Reed patří k největším hudebním chameleonům a člověk ho může vidět několikrát a pokaždé má pocit, že naslouchá jiné osobě.

Lou Reed - Lou Reed - koncert, Kongresové centrum Praha (17. března 2006) | foto: Petr Topič

Snímky z koncertu najdete ve fotogalerii.

Jednou je to málem newyorský folkař, jindy provokatér, případně tříakordový předchůdce punku či tvůrce elektronických vazeb a hluků.

Reedovo páteční pražské vystoupení bylo jiné než usedlé, písničkářsky laděné losangeleské show, které nedávno vyšlo na deskách pod názvem Animal Serenade.

Reed více potlačil svou písničkářskou tvář a vsadil na delší mezihry, postavené na opakovaných minimalistických figurách, které tak jako v dobách Velvet Underground působily dojmem, že nejtěžší na nich je rozjetý stroj zastavit.

"Dante elektrický kytary," jak si občas říkal, tentokrát nezůstal jen u doprovodu a občas se blýskl svéráznými sóly. Reed byl tentokrát dobře naložen a určitě nevypadal na svých čtyřiašedesát.

Měl výbornou kapelu s hráčem na elektrické cosi, co znělo mezi cellem a kontrabasem. Vedle něj na sebe upozorňoval Reedův dlouholetý spolupracovník, baskytarista, violista a příležitostný soulový zpěvák Fernando Saunders.

Všem zřetelně vyhovoval sál pouze k sezení, protože ve chvílích, kdy epické příběhy z New Yorku a meditace o temných stránkách života doprovázeli violoncellista a Saunders s elektrickou violou, nebyla jejich hudba daleko od toho, co ve vážné hudbě provozuje například Kronos Quartet.

V základní části koncertu, kde hrál Reed většinou své nejserióznější skladby, spravedlivě vynikla Day John Kennedy Died. Na klasické hity Sweet Jane, Walk On The Wild Side a Dirty Boulevard přišel čas až v přídavku. V poslední zmíněné skladbě pobavil sebe i publikum tím, že si nemohl vzpomenout, jak začíná.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vladimír Mišík se synem Adamem ve filmu Nechte zpívat Mišíka
GLOSA: „Večernice“ v duetu Mišíků působí spíš jako reklamní trik

Pro film Bajkeři vznikl duet Vladimíra Mišíka se synem Adamem. Nazpívali otcův legendární hit Variace na renesanční téma a vyvolali tím vášnivé polemiky. Což...  celý článek

Německý zpěvák Thomas Anders na festivalu Sázavafest ve Světlé nad Sázavou.
Průměr a propadák. Fanoušci hodnotili festivaly Sázavafest a Let It Roll

Za lepší průměr dosavadní letošní sezony považují hudební fanoušci festival Sázavafest, který si ve velké letní anketě iDNES.cz vysloužil průměrnou známku 2,4....  celý článek

Marián Varga
Zemřel Marián Varga, varhaník legendární slovenské kapely Collegium Musicum

Hudebník, skladatel a jeden z nejvýraznějších československých hráčů na Hammondovy varhany zemřel ve středu ráno po dlouhé nemoci. Informaci potvrdila Jana...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.