Příběh kočičího společenství, napsaný podle knihy T. S. Eliota, se před zraky publika na scéně odehrál celkem devěttisíckrát a zhlédlo jej osm milionů diváků. Ještě na premiéře se však nezdálo, že se rodí inscenace trhající rekordy.
„Uvést tenkrát Kočky byl velký risk, neměli jsme totiž dostatečně velký kapitál,“ zavzpomínal Lloyd Weber. Začátky veleúspěšného muzikálu navíc provázely potíže - první uvedení se muselo odložit kvůli zranění jedné z hereček a samu premiéru herci ani nedohráli: do divadla došel anonym, že v budově je bomba. Posléze však muzikál sklízel úspěch za úspěchem.
Na Broadwayi způsobil senzaci a vydláždil cestu dalším trhákům, muzikálům Miss Saigon a Bídníci. Cats nakonec obletěly svět: hrály se kupříkladu i v Buenos Aires. U nás se je nepokusil nikdo uvést: překážkou jsou podle muzikálových odborníků zejména velmi drahá autorská práva.
Kočky po celém světě vydělaly více než dvě miliardy eur a příjmy z Cats spolu s Fantomem opery katapultovaly Webera na pozici jednoho z nejbohatších umělců v Británii. Přestože jsou Cats tak veleúspěšné, za chystanou derniéru můžou také finanční problémy: po teroristických útocích z loňského září ubylo v Londýně turistů.
Oznámení, že Cats končí, přišlo jen pár dnů poté, co spadla poslední opona nad jiným Lloyd Weberovým hitem, Starlight express, který se na scéně udržel osmnáct let.
Z muzikálu Cats. |
Z muzikálu Cats. |
Z muzikálu Cats. |
Z muzikálu Cats. |