Popisovanou situaci řešili naposled divadelníci při zahájení předprodeje na Buchlovské divadelní léto. Za dvě hodiny bylo vyprodáno všech 1 200 vstupenek na Rychlé šípy, a to se některým divákům nelíbilo.
"Napsala nám paní z Prahy, že lístky marně shání dva roky, a vyjádřila domněnku, že vstupenky prodáváme našim přátelům a v době předprodeje vyvěsíme telefony a s lidmi nemluvíme. Takové obvinění se nás dotýká a považujeme je za nemístné," řekl ke stížnosti Jany Ostrýtové herec a mluvčí divadla Josef Kubáník.
Mluvčí se v době předprodeje přichází do pokladny pravidelně přesvědčit, jak prodej lístků probíhá. "Jedině tak můžu objektivně říct, jak diváci telefonovali a kdy bylo jaké představení vyprodáno," vysvětluje Kubáník. "Vzhledem k velkému zájmu vydal ředitel divadla nařízení, podle kterého nesmějí vstupenky dostat přednostně ani herci, kteří v jednotlivých inscenacích hrají. Toto nařízení se dodržuje a kontroluje."
Rozzlobená divačka z Prahy však poslala stížnost i zřizovateli divadla, kterým je město Uherské Hradiště. Domnívala se, že úředníci zasáhnou a vstupenky jí zajistí.
"To, že divákům nestačí sál s téměř čtyřmi stovkami sedadel, je škoda. Jenže kdyby bylo hlediště větší, neviděli by hercům do očí a atmosféra by už nebyla tak rodinná, jaká je. A že vstupenky někteří nemohou sehnat? Dokazuje to jen, že naše divadlo se těší mimořádné přízni, a na takový stav můžeme být jen a jen pyšní," říká starosta města Libor Karásek.
Prodej lístků je zcela v režii divadla a město do něj nehodlá zasahovat nebo někoho zvýhodňovat. Inscenace Slováckého divadla ročně vidí takřka osmdesát tisíc diváků. S tímto počtem se návštěvnost divadla pohybuje na hranici jeho kapacity.
. O co mají lidé zájemNejvětší taháky Slováckého divadla Největší zájem je o Rychlé šípy, o komedii 1 + 2 = 6 a o muzikály Donaha! a Sugar. Divadelníci očekávají, že se k úspěšným titulům po prázdninách přidá i připravovaný muzikál Adéla ještě nevečeřela. Diváci ale vyhledávají i vážné tituly. Například drama Medeia se chlubí devadesátiprocentní návštěvností, při Divé Báře bylo hlediště zaplněno z 92 procent. |