MFFKV - Irmelin DiCaprio - Karlovy Vary (1. července 2007) | foto: Petr Topič, iDNES.cz

Leonardo je můj šéf, přiznala DiCapriova máma

  • 1
Do Karlových Varů přijela představit film 11. hodina, apelující na ekologické cítění. Logicky se tak chtěla bavit hlavně o něm. To by se ovšem nesměla jmenovat Irmelin DiCaprio.

MFFKV - Irmelin DiCaprioMatky "božského" Leonarda se zkrátka lidé vždycky budou ptát víc na syna než na životní prostředí. Pro iDNES.cz svolila výjimečně pohovořit o obojím, a dokonce poté zapózovala fotografovi na kolonádě.

Do Karlových Varů se vracíte po třinácti letech. Na co jste se sem nejvíc těšila, co vám utkvělo v paměti?
Pamatovala jsem si nádhernou řeku a pak také hotel Pupp, na ten se nedá zapomenout. Úchvatný pokoj, historická budova a samozřejmě i ten zvláštní název, Pupp. Cizinci zní legračně. Vary jsme si ale zamilovali všichni. Pro Leonarda to byl jeho první velký festival, má k němu proto výjimečný vztah. A moje maminka a Leonardova babička, která tu tehdy byla s námi, asi si na ni vzpomínáte... Zrovna v den, kdy končí letošní festival, slaví dvaadevadesáté narozeniny. Když jsem jí říkala, že za ní přijedu z Karlových Varů, záviděla mi: Karlovy Vary, panebože, tam bylo tak krásně! Hned bych jela s tebou!

Už jste Leonardovi psala, jak přijalo publikum jeho film?
Jsme spolu stále ve spojení, píšeme si spoustu e-mailů. Popravdě už si neumím představit život bez e-mailu, v podstatě jen díky němu vím, co je u Lea nového, na setkání nemáme moc času, oba neustále pracujeme a cestujeme. Z Varů jsem mu ale ještě napsat nestihla, zatím jsme v jednom kole. Určitě mu ale všechno dopodrobna vylíčím, nebojte se.

Jak jste se vlastně seznámili s režisérkami projektu, Leilou a Nadiou Connersovými?
Já s nimi už léta dělám v jedné kanceláři, denně se vídáme a pracujeme na společných projektech, které se týkají životního prostředí, takže rozhodnutí natočit film na podporu naší práce přišlo vlastně velmi přirozeně. 

Jaké je pracovat s vlastním synem na filmu?
Úžasné, jsem hrdá na to, že jsme spolu mohli něco vytvořit, navíc tak smysluplného. Máme tu výhodu, že se skoro ve všem shodneme, odjakživa. O filmu jsme komunikovali také hlavně na dálku, vznikal skoro dva roky, ale v podstatě stejně nebylo co vysvětlovat, oba přesně víme, co by chtěl ten druhý říct.

Dá se říct, kdo měl během natáčení hlavní slovo? Vy jako matka, nebo Leonardo jako patron celého projektu?
Ptáte se, kdo komu šéfoval? Samozřejmě Leonardo, to je můj šéf. (smích)