Album produkoval spolu se světoznámou zpěvačkou, multiinstrumentalistkou, skladatelkou, ale také básnířkou, vizuální umělkyní a filmařkou její dlouholetý životní partner, rocker Lou Reed. Hudební stránka alba přináší zvukové plochy většinou s vedoucími party protagonistčiných houslí, ale také kláves a perkusí. Polomluvený vokál je často pomocí filtrů upravován, dokonce do podoby jejího mužského "alter ega" jménem Fenway Bergamot, které je ostatně tématem titulní fotografie obalu.
Při nahrávání alba Homeland se sešla pestrá směsice hudebníků, od tuvinských hrdelních zpěváků po známé osobnosti newyorské jazzové a rockové experimentální scény, k níž patří například Rob Burger (klávesy), Omar Hakim (bicí), Kieran Hebden (klávesy), Shahzad Ismaily (perkuse), Eyvind Kang (viola), Peter Scherer (klávesy), Skuli Sverrisson (baskytara), Ben Witman (bicí) či John Zorn (saxofon). Vokálem přispěl Antony Hegarty, frontman skupiny Antony And The Johnsons.
Jedná se o první album Laurie Anderson od roku 2001, kdy vydala titul Life On A String. Touha po dokonalém propracování nahrávky byla tak silná, že album následuje koncertní podobu projektu Homeland o několik let, což na současné scéně rozhodně není zvykem. V pražském Kongresovém centru se na turné s projektem Homeland zastavila Laurie Anderson v červnu 2007 (recenzi čtěte zde).
Tematicky do značné míry projekt Homeland navazuje na čtyřdílný opus magnum Laurie Anderson United States I - IV., politické ladění je snad ještě radikálnější. Důležitou okolností je fakt, že skladby projektu vznikaly v době největších antibushovských kampaní, ve kterých se Laurie Anderson i Lou Reed angažovali.