Z filmu Ladíme 2

Z filmu Ladíme 2 | foto: CinemArt

RECENZE: Holé tlusté pozadí před Barackem Obamou, to je ale psina

• 6
Před třemi lety film Ladíme! proslavil pěvecký sbor studentek, které teď Ladíme 2 staví znovu na start kariéry, protože je postihl průšvih: prasklé gatě. Ano, hrozí komedie.

Už jsou tak populární, že zpívají prezidentu Baracku Obamovi k narozeninám, jenže pak přijde tragédie: nejkypřejší člence souboru praskne obepnutý úbor a odhalí její holé pozadí. Což média rozebírají, škola potrestá a dívky se musí po zbytek filmu hodně snažit, aby se probily zpět na výsluní, až na mistrovství světa, jemuž kraluje povýšená německá parta v černém.

Zdálo by se, že se hraje neškodná hudební legrácka pro náctileté, jenže hrdinky studují poslední ročník univerzity, což se vzhledem k jejich pubertálním projevům i strojenému seriálovému herectví zdá k nevíře. Ovšem producentka prvního filmu, herečka Elizabeth Banksová, která si tentokrát zkusila i režii, to zřejmě přesně takhle chtěla: vysoustružit z disciplíny a capella, tedy zpěvu bez doprovodu nástrojů, přehlídku vymydlených usměvavých posil popové scény, jednu velkou Superstar.

Jsem divoký poník

Nicméně zpěv a tanec, jak v amerických filmech daného žánru bývá zvykem, všichni aktéři ovládají, opakuje se tedy ustálený model: samostatná hudební vystoupení vypadají parádně a to, co se odehrává mimo ně, se blíží nule. Vycpávky obsahují cynické zákulisí zábavního průmyslu, jednu „zrádkyni“ kolektivu, jednu nadšenou novicku a coby pokus o myšlenku objev, že dokonale nazpívané předělávky cizích hitů mají sice úspěch, ale vlastní tvorba, panečku, to je jiná!

Ladíme 2

40 %

USA, 2015, 113 min

režie: Elizabeth Banks

hrají: Anna Kendricková, Elizabeth Banksová, Brittany Snowová, Alexis Knappová, Hailee Steinfeldová, Skylar Astinová, Rebel Wilsonová, Anna Campová, Hana Mae Lee, Utkarsh Ambudkar, Karen Gonzalezová, Shelley Regnerová, John Michael Higgins a další

Kinobox: 66 %

IMDb: 6.4

Hudební čísla za osmdesát, zbytek filmu za dvacet, čistý průměr by tedy dával známku padesát procent. Jenže Ladíme 2 se ještě prohlašuje za komedii a z ní si bere tu nejvyprahlejší, nejlacinější, nejtrapnější metodiku smíchu XXXL.

Psinu, která deset procent ubere, nese na svých vskutku mohutných bedrech hlavně Rebel Wilsonová – a spočívá v tom, že k růžovým šortkám a sexuálnímu apetytu přidává výroky typu „Jsem divoký poník.“