Kryštof - Rubikon Tour, Plzeň

Kryštof - Rubikon Tour, Plzeň - (4. listopadu 2006) | foto: Sherwood Media - Petr Peřina

Kryštof vyjel na turné s výtečnou kostkovou show

Kapela Kryštof udělala další smělý krok ke zdolání Rubikonu popularity. V Plzni představila dvěma tisícovkám lidí koncertní podobu nového alba.

Po předkapelách Prowizorium a Peha vypukla výpravná show s pohyblivou dvoumetrovou kostkou, v níž se zjevil zpěvák Richard Krajčo během úvodní písničky Potok lávový nad hlavami publika.

Kryštof - Rubikon Tour, PlzeňKryštof - Rubikon Tour, PlzeňKryštof - Rubikon Tour, Plzeň

Na tuzemské poměry nevídaná technická atrakce se během večera dala do pohybu ještě dvakrát. V baladě Kryštof, jež oproti albu na koncertě působí ideálně jako "odpočinková" píseň, si Krajčo do kostky vzal i kytaru, v Cosmoshopu se pak nechal odvézt z předsazené forbíny, aby uzavřel první regulérní část show. Dojem ze scény kromě světelných efektů ještě umocňovaly plazmové obrazovky s projekcemi, z nichž nejvtipnější byla filmová scénka v Revizorovi.

SETLIST
Intro - Potok lávový - Ženy - Svědomí - Tramvaje - Revizor - Zvířata - PoHádkách - Sqěle - Chmýří - křest CD - Kryštof - Hellou - Lampion - OstravaCzech - Sněhurky - Rubikon - Fantomska - Nasavač - Cosmoshop
Přídavky: Zrcadlení - Srdce - Obchodník s deštěm - Lolita - Jízda v protisměru

Kryštof patří k nejpilněji koncertujícím českým kapelám, takže dobře ví, které písničky na publikum fungují. Pro Rubikon Tour, které vyvrcholí 9. prosince v pražské T-Mobile Areně, sestavila postupně gradující dvouhodinový set, v němž se prolínají prověřené hity jako Ženy, Tramvaje či Sqěle s novinkami Svědomí, Chmýří či Sněhurky. Nové album Kryštof přehrál prakticky celé, s výjimkou První veselé.

Hnacím pohonem celé show je samozřejmě Krajčo, pro něhož platí citát "co neuzpívá, to uhraje", ovšem v Plzni se předvedl v dobré vokální formě a potvrdil showmanskou pověst, která koneckonců platí pro celou kapelu. Oproti předchozímu turné, které zachytilo DVD Ži(v)je, ubyly převleky dechařů, ale zase si vymysleli nové variace tanečků a roztleskávání. Po svém se také popasovali se křtem desky, když se akt rozhodli svěřit vybranému fanouškovi v každém z jedenácti měst, kde se Rubikon Tour zastaví.

Stejně jako u jiných turné je jasné, že napoprvé všechno nebude fungovat hned na výbornou. Baskytarista Nikolaj Atanasov Arichtev "odzíval" písničku PoHádkách, občas nebylo slyšet vokály trumpetisty Nikolas Grigoriadise, na úvod také zcela nespadla plachta, která halila pohyblivou kostku.

Šlo však jen o drobné chyby, které kapela a její tým do další zastávky turné dopilují. Tahle show si to zaslouží a fanoušci taky. V Plzni byli navýsost spokojeni, v přídavcích se dočkali Obchodníka s deštěm vyzdobeného flitry i dalších rádiových hitů Srdce a Lolitu. A taky dostali závěrečnou "facku", šestiminutový opus Jízda v protisměru, který ukazuje Kryštof ne jako sladkou popovou kapelu, ale jako živoucí rockový organismus stvořený pro koncertování.

Richarda Krajča tak opravdu nemusí trápit sny, že hraje jen pro manažerku a zvukaře.

Kryštof - Rubikon Tour
Hala Lokomotiva Plzeň, sobota 4. listopadu, předkapely Prowizorium a Peha