Tento styl jí byl vždycky velice blízký. Ve dvou výstupech Ottavie, zavržené Neronovy manželky, z opery Korunovace Poppey, vystihla vyhrocený psychický stav zdrcené ženy. Přímočaré emoce předestřela i v dalších ukázkách, z nichž některé už zpívala dříve, jiné uvedla poprvé.
Magdalena KoženáRudolfinum 30. března 2014 doprovod: La Centra dirigent: Andrea Marcon |
V rozsáhlé skladbě Souboj Tancreda a Clorindy, pojednávající o zápasu křesťanského rytíře a pohanské bojovnice, se zhostila hned tří úloh - převtělovala se jak do obou aktérů, tak do vypravěče. Mohla si to dovolit, protože má v zásobě dost vokálních prostředků.
Basilejský soubor La Cetra, vedený dirigentem a cembalistou Andreou Marconem, který už v Praze vystupoval několikrát, přispěl do programu instrumentálními skladbami dalších italských autorů sedmnáctého století. Byl to večer, v němž se propojovalo promyšlené i spontánní muzicírování.
Celý projekt by měl být natočen na CD. Napřed však Kožená porodí své třetí dítě a dá si krátkou pauzu.