Komplet, který k vydání připravila firma Supraphon, obsahuje už vydané nahrávky, ovšem nově zvukově upravené a vylepšené. Při "vymetání" archivu se ovšem našlo také dosud několik na CD nevydaných příhod a také pár kuriozit natočených přímo pro Supraphon.
Mezi dosud nevydané rarity patří především nahrávky firem His Master's Voice, Ultraphon a Esty a také z archivu Československého rozhlasu a z pozůstalosti Josefa Skupy v archivu města Plzeň.
"Přímo k pokladům kompletu pak patří písničky zpívané Skupou, někdy v duetu s Annou Kreuzmannovou či Tessou Lorelli a Karlem Leissem," upozornil Vladan Drvota ze Supraphonu.
Co přesně 5CD komplet Klasický Spejl a Hurvínek Josefa Skupy obsahuje? PODROBNOSTI ZDE |
Raritní je i Skupovo aprílové rozhlasové vystoupení, nahrávky pro ministerstvo zdravotnictví i parodie Skupova Spejbla a Hurvínka od Járy Kohouta a Ference Futuristy.
Komplet je podle Drvoty určen nejen znalcům, ale hlavně nejširší posluchačské veřejnosti, která má tak nyní možnost poznat dílo Josefa Skupy v celé šíři a maximální úplnosti.
"Krabičku s pěti cédéčky doprovází booklet se zasvěceným komentářem o Skupově životě a tvorbě od Pavla Vašíčka a podrobná diskografie sběratele Gabriela Gössela," podotýká Drvota.
Fenomén Spejbla a Hurvínka je v malé doprovodné knížce vysvětlen od prvních okamžiků svého vzniku, nechybí aní řada řada fotografií, některé téměř neznámé.
Skupa vytvořil Spejbla v roce 1920, Hurvínka o šest let později. Otci přiřkl roli nespokojeného bručouna a popleteného poučovatele svého prostořekého syna.
Postavičky si záhy získaly tak obrovskou popularitu, že rozhovory obou hrdinů byly nahrávány na gramofonové desky. Skupa přitom nahrával plynule; jednoduše dokázal přecházet z basu otcova do fistulky synka.