Obálka komiksu Transmetropolitan 10 - Naposled

Obálka komiksu Transmetropolitan 10 - Naposled | foto: BB/art

KOMIKSOVÉ TIPY: Mstící vrána, lidožraví titáni a pološílený žurnalista

  • 0
Mezi novými komiksy tentokrát máme další variaci na absolutní klasiku, aktuální mangu a závěr velmi svérázné série.

Vrána

James O’Barr
Vrána: Mrtvá doba
(Comics Centrum)
Další příběh jedné z nejoblíbenějších sérií světového komiksu je původně námětem pro film, který nebyl nikdy natočen. Komiks poprvé v Americe vyšel už v polovině 90. let, problémy s autorskými právy však dovolily českou verzi vydat až nyní. Výraznou měrou se na ní podílel nejúspěšnější kreslíř z bývalého východního bloku, Bulhar Alexander Maleev. Pro něj byla práce na tomto dílu Vrány vstupem do velkého komiksového světa a od té doby jeho unikátní kresba obohatila řadu dalších známých titulů. Emotivní příběh pomsty za vlastní smrt i smrt blízkých, obecný motiv série, je obrazem sice fiktivního, ale v jádru velmi uvěřitelného světa plného násilí a často bezdůvodné agresivity.

Útok titánů

Hadžime Isajama
Útok titánů
(Crew)
Žhavá novinka v japonském stylu manga. Příběh začal vycházet roku 2009 a téměř okamžitě se stal celosvětovým hitem. Dodnes se ho prodalo 36 milionů kusů, existují čtyři počítačové hry (a chystají se další), romány, animovaný seriál a na rok 2015 se připravuje na jeho motivy celovečerní hraný film. Titáni jsou dokonce využiti i v efektní televizní reklamě na automobily. Příběh se odehrává v temné budoucnosti, kdy byl lidský druh téměř vyhlazen lidožravými bytostmi, titány. Jedinou ochranou jsou zdi, za nimiž se ukrývají poslední města lidí.

Transmetropolitan 10

Warren Ellis
Transmetropolitan 10
(BB/art)
Jedna z kultovních komiksových sérií dochází desátým svazkem, obsahujícím původní sešity 55–60, ke svému cíli, jak ostatně naznačuje podtitul Naposled. Ještě zábavnější než poslední příběhy více než pološíleného novináře Spidera Jerusalema jsou na závěr připojené speciály. V těch „jerusalemovské“ hlášky a takřka anekdoty Warrena Ellise ilustruje několik desítek hostujících výtvarníků, kteří se tak snaží popasovat s tím, čemu zavedenou a prakticky dokonalou tvář určil Darick Robertson.