Bára Nesvadbová - Kalendář 2011 pro občanské sdružení DebRA

Bára Nesvadbová - Kalendář 2011 pro občanské sdružení DebRA | foto: Robert Vano

RECENZE: Pralinky Báry Nesvadbové nabízí jen povzdechy nad muži

• 1
Na předvánoční trh vychází tři knihy určené předně ženám. Pralinky je soubor fejetonů Báry Nesvadbové, Baby Jane drsný příběh dvou leseb finsko-estonské autorky Sofi Oksanen a Noc v Mejdlovarně je kniha Evy Hauserové o zvláštním setkání tří dam po letech.

Pralinky jako e-kniha

Stáhněte si knihu Báry Nesvadbové na Knihy.iDNES.cz za 195 Kč.

Barbara Nesvadbová - Pralinky (50 %)
Fejetony šéfredaktorky časopisu Harper’s Bazaar nijak nevybočují. Místo odvážných feministických názorů, na které by autorka měla mít zkušenosti, rozhled i odvahu, nabízí povzdechy nad světem mužů i věrnost ženskému klanu, jejž spojují rtěnky a nákupy šatů pro zahnání chmur. Pralinky jsou jak časopisy pro ženy: nabízejí potřebnou hřejivou sounáležitost, ale redukují ženský svět mezi mantinely krásy, dětí a výzdoby bytu. Potřebujeme tady českou Caitlin Moranovou – a Barbara Nesvadbová jí bohužel není.
Motto, 144 stran, cena 229 korun

Baby Jane jako e-kniha

Stáhněte si knihu Sofi Oksanen na Knihy.iDNES.cz za 169 Kč.

Sofi Oksanen - Baby Jane (80 %)
Nečekaně neestonský příběh od nejznámější finsko-estonské autorky řeší vztah dvou leseb. Příběh opravdové a hluboké lásky, odsouzené k tragickému konci, střet dvou různých světů – toho, ve kterém kočky žijí v papírové krabici a k jídlu je ten nejlevnější sýr, a toho, v němž všichni nosí šaty od Burberryho a kupují svým kočkám vlastní značkové terasy. Je to kniha, v níž se pláče steskem tolik, že se „břišní svaly promění v kámen“. Helsinky nikdy nebyly tak truchlivé jako v tomhle románu.
Překlad Linda Dejdarová, Odeon, 176 stran, cena 199 korun

Noc v Mejdlovarně jako e-kniha

Stáhněte si knihu Evy Hauserové na Knihy.iDNES.cz za 161 Kč.

Eva Hauserová - Noc v Mejdlovarně (75 %)
Dora, Markéta a Šárka. Přítelkyně z dob dávno komunistických se po pětatřiceti letech setkávají v Dořině bytě zvaném Mejdlovarna, kde se kdysi konal velký mejdan. Dnes je jim pětapadesát a na mejdany už nechodí. Stejně jako se však tehdy vymkla kontrole ona pijatika, ujíždí najednou mimo předpokládané koleje i to poklidné plánované bilanční kafíčko tří stárnoucích ženských. Eva Hauserová je krutě přímočará, drsná, otevřená. Lze na komunismus donekonečna svádět úplně všechno, co se člověku nepovedlo a co ve svém životě „zvoral“?
Argo, 192 stran, cena 189 korun