Přehlídka v minulých letech nabídla v různých formách prezentace včetně retrospektivy všechny jeho filmy.
Kim Ki-duk se na karlovarský filmový festival vrací rád. Na dnešním setkání s novináři uvedl, že tato přehlídka snad uvedla všechny jeho snímky včetně retrospektivy.
"Proto jsem přijal nabídku, abych při zahájení uvedl světovou premiéru svého nového filmu. Jsem tu už potřetí a mám to tady rád," řekl filmař s nezbytnou kšiltovkou na hlavě.
Podle filmaře, který v posledních letech získal dvě prestižní ocenění za režii na Berlinale a v Benátkách, není důležité, aby jeho snímek byl uveden v soutěži či mimo ni.
"Přivítal bych, kdyby se moje filmy promítaly v nesoutěžních sekcích, v různých panoramatech či v kolekcích světového tvorby," vysvětlil režisér, jehož nejnovější snímek byl v Koreji zatím uveden pouze jednou, pracovně.
"Téma plastických operací diváky zaujalo, neboť je v naší zemi aktuální," uvedl Kim Ki-Duk. Jeho slova vzápětí potvrdila představitelka hlavní ženské role Sung Hjon-a.
"Každá herečka chce víc krásy. Až budu starší, doufám, že nějakou operaci podstoupím," uvedla herečka. Její kolega Ha Čung-u tuto možnost striktně odmítl. A to v Koreji údajně podstupuje plastickou operaci až polovina mladých lidí ve věku kolem dvaceti let.
Kim Ki-duk bývá mezinárodní kritikou označován za kontroverzního, krutého i geniálního filmaře. Točí příběhy o lásce a mezilidských vztazích. Život je podle něj velice jednoduchý a zároveň komplikovaný.
Ve svém v pořadí už třináctém snímku vypráví o dívce, která podstoupí plastickou operaci obličeje, jen aby byla pro svého partnera atraktivní a neokoukaná.
Člověk si může změnit tvář či identitu, ale řadu věcí změnit nemůže, míní.
Kim Ki-duk studoval umění v Paříži a poté se vrátil do Koreje, kde působil nejprve jako scenárista. Jeho režijním debutem byl v roce 1996 nízkorozpočtový Krokodýl.