Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karlín patří mladým, angažovaným a empatickým

  8:49aktualizováno  8:49
V prostorách pražských Karlin Studios, respektive Entrance Gallery (sotva pár kroků od stanice metra Křižíkova), vystavují své práce Ondřej Brody, Jitka Mikulicová a Tamara Moyzes.

Ondřej Brody: lustracromos (2007) | foto: Ondřej Brody / Karlin Studios

Ondřej Brody je umělec známý na české scéně především svými projekty, jež často vědomě pracují se společenskou nekorektností, provokací či manipulací. Na výstavě v Karlin Studios představil dva samostatné projekty, které jsou výsledkem jeho nedávného bolivijského pobytu.

Jitka Mikulicová je povědomá spíše malbou či jinými výtvarnými artefakty, byť i v jejím díle najdeme stopy "angažovanosti". Ve svém novém souboru pracuje s určitou "folklórností", formálně mající vztah i k od modernismu řešené problematice textury či k fenoménu kutilství...

Nechme ale mluvit samotné autory: "Vystavuji sérii obrazů ze samolepicích tapet se vzory dřeva, připomínající lidově vytvořené intarzie nábytku. Tato estetika úzce souvisí s jihomoravským folklórem. Práce vznikala jako spontánní reflexe zažitých lidových motivů, slámových obrazů i účelových, okrasných objektů, které mimo jiné plnily funkci lampiček, hodin atd. Motivy na jednotlivých obrazech můžeme někdy vidět jako samostatně vystavené fragmenty, jindy jako útržky či odpady vyřezaných částí z celku," popisuje svou současnou tvorbu Jitka Mikulicová.

"Projekt vznikl začátkem roku v La Pazu, Bolivii. Zaujalo nás velké množství pouličních čističů bot, jejich pracovní metoda a vybavení připomínající stereotyp malíře. Rozhodli jsme se proto zaujmout pozici klienta, který si chce nabarvit a vyleštit boty," komentuje vystavené práce Ondřej Brody.

"Místo bot jsme ale připravili čtvercové formáty obrazů, o rozměru jedné stopy, potáhlé přírodní světlou kůží. Barevnost jsme vybrali podle možností jednotlivých 'umělců'. Po skončení akce jsme od 'umělců' odkoupili jejich 'stojan, štětce, barvy'. Všichni si při práci běžně zakrývali tvář, protože se za svojí práci stydí..."

V sousedící Entrance Gallery Tamara Moyzes se ve svém nejnovějším projektu TV t_error věnuje politické tematice, která je pro celou její tvorbu příznačná. Tentokrát se zaměřila na otázku romské diskriminace a soužití s romskou menšinou, přičemž si klade provokativní otázku: co kdyby současná diskriminace dohnala Romy k sebevražedným atentátům? Doufejme, že se tak nestane...

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jitro, 1857, Josef Mánes
Salmovský palác se v říjnu rozloučí s Mánesem i Navrátilem

Milovníkům výtvarného umění zbývá už jen měsíc a půl, aby si prohlédli expozici Umění 19. století v pražském Salmovském paláci. Národní galerie ji totiž od...  celý článek

Óda, Adam Štech pro Letní výtvarný salon
Mladí umělci táhnou. Galerie Kodl prodlužuje Letní výtvarný salon

Pražská Galerie Kodl zasvětila prázdninové měsíce Letnímu výtvarnému salonu, který představuje mladou generaci českých výtvarníků. Kvůli rostoucímu zájmu ze...  celý článek

Z dokumentu Exit Through the Gift Shop
DJ omylem prozradil Banksyho identitu. Je to vážně člen Massive Attack?

Britský DJ Goldie si pustil pusu na špacír a v rozhovoru pro podcast Distraction Pieces se podřekl, že tajemným autorem graffiti Banksym je ve skutečnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.