Karel Vepřek

Karel Vepřek - Karel vepřek (vlevo René Pařez) | foto: Indies Records

Karel Vepřek ctí spíš lyriku než putyku

Třetí album pražského písničkáře Karla Vepřeka nese název Želví sny. Kromě několika plně autorských písní obsahuje opět zhudebněné verše českých básníků.

Jeden z koncertních projektů Karla Vepřeka se jmenuje Lyrika putyka. Album Želví sny (vydávají Indies Records) se ovšem vine takřka výhradně po lyrické linii. Vepřek minimalizoval množství písní, které v klubech hraje na heligonku, dodávající hospodskou příchuť, a většinu alba postavil na kytarách.

Akustickou - tu čistě folkovou, tu janotovsky repetitivní - drží v rukou sám písničkář, s party elektrické kytary přispěl Vepřekův dlouholetý spoluhráč a tentokrát i aranžér všech skladeb René Pařez. Některé skladby decentně dobarvují flétny či housle dalších hostí.

Vepřek je s výjimkou Pařezovy závěrečné instrumentální miniatury výhradním skladatelem alba. Kromě vlastních textů si ke zhudebnění vybral především nežijící básníky, Konstantina Biebla, Karla Hlaváčka, Jana Zábranu, Bohuslava Reynka a Jiřího Ortena.

Hned čtyřikrát ale také sáhl k představiteli dnešní střední básnické generace Pavlu Kolmačkovi. Jeho verše zhudebňoval už na minulých albech.

Hloubka a působivost alba jednoznačně vypovídá o tom, že Vepřek patří k elitě české písničkářské scény. Že to neví tolik lidí, kolik by mělo, není jeho chyba.

Karel Vepřek - Želví sny
Indies Records, délka CD 40:59
Nej skladby: Plátna plná ran, Holubi, Remorkér

Hodnocení iDNES: