Karel Gott nafotil booklet ke svému novému albu Láska je nádhera/Dotek lásky 2.

Karel Gott nafotil booklet ke svému novému albu Láska je nádhera/Dotek lásky 2. | foto: Ondřej Pýcha

GLOSA: Gottovi sluší velký band, samohrajkou si úplně zbytečně škodí

  • 54
Pomiňme pro tuto chvíli obsah, výběr a styl písniček, které Karel Gott představil na své nové desce, jež se jmenuje Láska je nádhera a nese podtitul Dotek lásky 2. Gott je především interpret a s řadou skladeb ze zlatého fondu světové populární hudby tuzemské posluchače seznámil zrovna on.

Právě proto je nepochopitelné, že si ve svém věku a chvíli, kdy si může užívat statut žijící legendy, která má uznání napříč generacemi, zvolí za producenty už druhé desky v řadě Petra Dvořáka a Pavla Růžičku. Tedy duo, které je už od osmdesátých let nechvalně známo pod uměleckou značkou ORM.

Místo toho, aby si čtyřiasedmdesátiletý zpěvák ve studiu vymýšlel vše, co chce, a plnil si své sinatrovské sny, o kterých rád, zaníceně a poutavě mluví, na nové desce zpívá samohrajkové předělávky písní od Aerosmith, Roye Orbisona, Andrewa Lloyda Webera, ve kterých aby si jeden vzal na živé nástroje lupu a rytmiku rovnou předem odepsal. Samy o sobě to jsou většinou dobré písničky, ale strašidelné ormovské provedení je vyloženě ničí.

Ze srovnání s jeho dva roky starou deskou Sentiment, kterou Karel Gott nahrál s velkým orchestrem, vychází novinka nedůstojně. Podivné "počítačové" aranže totiž nemůže z podstaty přezpívat a překlenout ani zlatý hlas z Prahy. Ať už se snaží (a že se snaží) sebevíc. Hudba bez hudby se totiž zkrátka dělat nedá.

Předělávka písně Footloose patří mezi nejpovedenější momenty desky:

zdroj: www.youtube.com