Ale zatímco část publika znalecky vychutnávala Maraisův kultivovaný zjev v surrealistických vizích, ta větší část Francie už milovala "jiného" Maraise: toho mrštného, ušlechtilého kavalíra s ostrým kordem, jenž ladným zhoupnutím na laně přistane vždycky právě včas, aby ztrestal zloducha a sklonil se nad hrdinčinou ručkou. Začal s tím Hrabě Monte Christo, přisadil si Hrbáč, pak tasil Kapitán a po něm ještě slavnější Kapitán Fracasse. Historické látky Maraisovi neuvěřitelně slušely, ať už se pohyboval v době napoleonské či mušketýrské, ať byl právě Ve službách krále či pro změnu zkoumal Tajnosti Paříže.
Vůbec největší popularitu mu ovšem vynesl Fantomas, byť na něj nevzpomínal zrovna s nadšením. Marais tu sice sehrál dvojroli zloducha pod maskou a neohroženého novináře, ale jeho komediální partner Louis de Funes trval na tom, že právě on je tou nejdůležitější osobou, před kamerou i v titulcích. Paradoxně postava z comicsových příhod přebila věhlas vytříbeného coc-teauovského herce - a to ještě Marais vzpomínal, že parodický Fantomas měl být původně "vážným" thrillerem.
Před pětadvaceti lety se živoucí idol Francie přestěhoval na jih země, kde se věnoval malířství a keramice; své výtvory loni vystavil právě v Cannes. Herectví však zcela neopustil. Ještě počátkem devadesátých let natočil Děti ztroskotance a loni na podzim kvůli nemoci odřekl turné po Francii se Shakespearovou Bouří, v níž měl hrát Prospera. Moudrý muž ponořený v knihách kouzel by mu jistě také slušel.