Britský písničkář James Blunt bývá častým terčem výsměchu, založeného hlavně na tom, že jeho dávný hit You’re Beautiful byl poněkud ukňouranou baladou. A také že to byl hit sice obrovský, ale jediný. Zpěvák to s humorem přechází, a kdo se chce dobře pobavit, měl by si najít jeho účet na Twitteru.
AfterloveAutor: James Blunt |
Nicméně od debutového alba Back to Bedlam uplynulo sedmnáct let, během nichž zpěvák přišel s více či méně úspěšnými nahrávkami, a nyní vydal desku Afterlove, kterou svět přijímá s ambivalentními pocity.
Nové album patří rozhodně mezi to lepší z Bluntovy dosavadní tvorby. V mnoha ohledech je poplatné době, která v hudbě přeje elektronice, takže tu zní umělá nasamplovaná rytmika a spousta zasněných ploch vystavěných na neurčitých syntezátorových zvucích. Tím se nebezpečně blíží hudbě á la Justin Bieber, jehož tvorba je podobným balastem vyloženě zahlcená.
V tomto ohledu přináší úlevu skladba Someone Singing Alone, jež díky dominantní akustické kytaře působí příjemně staromilsky, nebo závěrečná Paradise, podpořená výraznou basou a naléhavým zpěvem. A byť jsou moderními zvuky podložené, díky rychlému tempu dobře vycházejí i písně California a Bartender.
Druhá jmenovaná se tváří trochu jako variace na Galway Girl od Eda Sheerana. Což je vtipné, protože Blunt se Sheeranem jsou kamarádi a mladší kolega na Afterlove přispěl dvěma písněmi. Make Me Better i Time of Our Lives patří rovněž k tomu zdařilejšímu. Ale jestliže zmíněnému Bieberovi napsal Sheeran na poslední album jedinou pořádnou skladbu, tady je potřeba uznat, že zrzavý písničkář měl už i silnější momenty.
James Blunt na Afterlove nepřináší žádný prvoplánový hit typu You’re Beautiful, což je možná dobře. Když zůstaneme u srovnání, dopadl rozhodně lépe než Bieber, ale na Sheerana nemá.