Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak prodat Tokio Hotel? Jako želvy Ninja

  1:00aktualizováno  1:00
V čem spočívá princip úspěchu skupiny Tokio Hotel? Je stejný, jako byl u Elvise Presleyho, Beatles, Osmonds, New Kids On The Block, Take That nebo Lunetiku, ale těžko ho vysvětlit.

Tokio Hotel | foto: Universal Music

Když jsem v roce 1998 stavěl na Primě astrologickou předpověď na každý den, hledali jsme do role astrologa muže, který by oslovil především ženské publikum.

Natočili jsme pokusné snímky s několika mladými a začínajícími herci a jejich výkony se nám zdály vyrovnané. Nevěděli jsme, koho vybrat, a tak jsme pilotní snímky přinesli do ředitelny a předvedli je tam přítomným dámám.

Šla jedna ukázka za druhou, až najednou všechny ženy od sekretářky po generální ředitelku vylítly z křesel a skoro sborově vykřikly: "To je on!"

Nechápal jsem proč. Nebyl ani nejlepší, ba dokonce ani nejhezčí a o astrologii slyšel jen z rychlíku. Ale jak se ukázalo, opravdu u publika zabral.

Tokio Hotel je takové charizma násobené čtyřmi a zároveň úzce a intenzivně soustředěné na nejcitlivější, a tudíž i nejmanipulovatelnější cílovou skupinu, na dívky ve věku těsně předpubertálním a pubertálním.

Těm je třeba pro ně vymyšlený produkt prodat v podobě desek, triček, školních sešitů nebo penálů. Pracuje se při tom se stejnými principy, jaké platily u Šmoulů, želv Ninja, elektronických tamagoči a dalších sezonních dětských lákadel.

Pod intenzivním tlakem médií se vytvoří krátkodobé prostředí lavinové hysterie, v němž platí, že bez daného výrobku není možné a společensky únosné existovat.

Tlak je tak silný, že mu přes děti podlehnou i rodiče. Přece není možné, aby jejich dcerka stála stranou kolektivu, protože má nemoderní mobil nebo desku zázračných hochů jen vypálenou...

Metody prodeje jsou postaveny na empirických zkušenostech řady generací a dnes už jejich účinnost stojí a padá jen s velikostí základní investice.

Úspěch produktu pak přináší nekonečný spor mezi těmi, kdo tvrdí, "dobře jsme to vymysleli", a těmi, kdo se pyšní, "dobře jsme to prodali". Za rok nebo za dva skončí zbytky šílenství ve výprodejích. Už dávno letí nějaký nový nápad.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mig 21
Jen na Okoři se mohlo stát, že se Macháček ráno probudil vedle Hapky

Pro koho by bylo sobotní vystoupení Robbieho Williamse v pražských Letňanech příliš masovou akcí, nebo by se chtěl naopak před večerním koncertem hudebně...  celý článek

Robbie Williams (14. listopadu 2013)
Robbie Williams svou show v Praze odzpívá klidně i vsedě

Britský zpěvák Robbie Williams dorazí přesně za týden na pražské Letiště Letňany. Představí tu písně z aktuální desky The Heavy Entertainment Show, ale hlavně...  celý článek

Primavera Sound 2014: Arcade Fire
RECENZE: Arcade Fire v novince vsadili na retro, závěr trochu nudí

Přízeň, kterou si kanadská kapela Arcade Fire získá svou aktuální deskou u posluchačů, se asi bude lámat podle toho, jak kdo má, nebo nemá rád „osmdesátkový“...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.