Prý jste Joshovi Hommeovi na začátku poslal jen SMS. Kde jste se vlastně prvně poznali?
Potkal jsem ho na předávání cen v Londýně někdy v roce 2001. Chtěli od nás, abychom kvůli fotce naznačovali skupinovou kopulaci, ještě spolu s Marilynem Mansonem. Takže to bylo velmi rychlé seznámení – Ahoj, můžu tě chytit za madla lásky? Ale připadal mi jako milý a inteligentní člověk. Pak jsme na sebe ještě párkrát narazili. A loni jsem si uvědomil, že chci zase udělat povedenou nahrávku v angličtině. Poslal jsem mu zprávu, že bychom spolu mohli něco napsat, a to bylo vše.
RECENZE: Esemeska vykopla Iggyho Popa na opožděný mejdan s Bowiem |
Album nakonec před vydáním uniklo, ale jak se vám podařilo chystat ho rok v utajení?
Jednou ze skvělých věcí na práci se mnou je fakt, že neumím poslat e-mail. Musel jsem se naučit textovat, protože Josh zase nemá hlasovou schránku. Takže na mé straně je nulová šance úniku. Hotovou nahrávku jsem doma pustil jen své ženě. A proč neposílám e-maily? Kdybyste byl Iggym Popem, taky byste to nedělal.
Jak jste si tedy předávali nápady?
Když mi textovkou potvrdil, že má zájem, zavolali jsme si, probrali pár věcí a na konci mi řekl, že potřebuje, a teď cituji – „zabalit celou tu věc do svojí mysli“. Tedy vymyslet koncept. Sestavil jsem pro něj „technické deníky“ o čase, který jsem strávil v Německu, protože to ho zajímalo, a poslal jsem mu také věci, které jsem napsal za posledních dvacet let – včetně soukromých dopisů, veřejných přednášek nebo esejů. Samozřejmě na papíru, ne digitálně. Takže dostal tuhle porci. A dobrý producent je jako doktor. Prohlídne vás, stanoví diagnózu a na jejím základě zvolí vhodný postup.
Jak se vám pracovalo s Deanem Fertitou a bubeníkem Mattem Heldersem, kteří s vámi také nahrávali?
Všechno jsem nechal na Joshovi. A on přivedl tyhle dva s tím, že jsou skvělí. Což teda jsou. Mattovo bubnování je úžasné, toho se nemůžu nabažit. Mohl bych donekonečna poslouchat, jak hraje jen on sám. Nicméně se ukázalo, že je i schopný fotograf. Nenápadně fotil během nahrávání a já si ty obrázky teď střežím, protože vlastně krásně dokumentují, jak celá deska vznikala. A Dean je velmi vyrovnaný člověk. Má však v sobě také trochu italské krve, což se projevuje ve způsobu, jakým hraje na klavír a na kytaru.
Můžeme předpokládat, že během léta zahrajete písně z nové desky živě?
Moje party byly hotové loni v březnu a od té doby se Josh věnoval dotáčkám a míchání. Odvedl na desce hodně práce a já jsem se držel spíš stranou. Ale celou dobu se mě snažil přimět k tomu, abychom vyrazili na turné. Moc se mi nechtělo, ale nakonec mě svým entuziasmem zlomil a začínám se na to těšit. Měli jsme jednu dlouhou zkoušku a naživo novinky zněly fakt skvěle.