Doporučujeme

Leftfield si na nových propagačních snímcích brousí zuby na své fanoušky.

Leftfield si na nových propagačních snímcích brousí zuby na své fanoušky. | foto: Archiv interpreta

Hvězdy Open Air Festivalu: Leftfield, králové Trainspottingu i reklam

  • 3
V příštích dnech najdete na stránkách iDNES.cz profily všech hlavních hvězd letošního Open Air Festivalu a řadu praktických informací. Představme si tedy interpreta nejočekávanějšího z očekávaných: britské Leftfield.

O britském duu se na internetových stránkách dočtete, že se stala pionýrem ve skládání "chytré elektronické hudby". Ti, kteří budou hledat dál, narazí i na kopírované věty o fúzi žánrů reggae, ethno i dub a vlivu trip-hopu. Jakkoliv krkolomně tohle může znít člověku, jenž hudební škatulky nerozlišuje, bohatě poslouží informace, že Leftfield patří spolu s Chemical Brothers a Underworld k nejpopulárnějším tanečním kapelám posledních let.

Leftfield na OAF

Na Open Air Festivalu můžete Leftfield vidět živě v pátek 12. srpna.

Lístky stojí 1 090 korun, za VIP vstup zaplatíte 1 980 korun. Celofestivalový lístek bude na místě v prodeji za 1 300 korun.

Za vznikem tvůrčí dvojice stojí především Neil Barnes, který k prvním remixům přizval Paula Daleyho. Teprve poté, co společně dali dohromady singl Not Forgotten, o němž kritici píšou, že jde o "stavební kámen progressive house", se zrodili Leftfield.

Na prvním hitu s názvem Open Up dvojice spolupracovala s Johnem Lydonem ze Sex Pistols. Debutové album Leftism následovalo v roce 1995 a dostalo se na prestižní listinu interpretů nominovaných na cenu Mercury Music Prize. Českým televizním konzumentům reklam bude jistě dobře známý i hit Release The Pressure, jenž zní pod bublinkovou kampaní jednoho z největších mobilních operátorů a zprostředkovatelů internetového připojení.

Před vydáním druhé desky Rhythm and Stealth (1999) pak Leftfield zazářili i na soundtracku ke kultovnímu filmu Trainspotting.

I druhá studiovka se dočkala velké slávy. Opět se dostala na shortlist cen Mercury a opět obsahovala skladby vhodné do reklamních spotů. Phat Planet se stala symbolem pro irské černé pivo Guinness, 6/8 War se spojuje s divokým malým dítětem ve videu k volkswagenu.

Leftfield, jejichž koncerty jsou proslulé značnou hlasitostí, zní i ve filmech Vanilkové nebe, Pláž či Lara Croft: Tomb Raider.