Jenže vztahy filmařů a divadelníků začaly tuhnout. "Požádali jsme vedení divadla o zajištění vstupenek na premiéru a noclehu na jednu noc. Stačil by nám dohromady jeden pokoj v jakékoli noclehárně. Vedení divadla nám ale vzkázalo, že to není v jeho silách. Tak ať táhnou do háje! Do divadla, které se chová takhle, už nevkročím, a příště ať ani nezkouší oslovit některého z nás s žádostí o spolupráci," rozčiluje se Hřebejk a dodává: "Nemám nic vůči hercům a tvůrcům, namíchl mě opravdu pouze a jen postoj ředitelství divadla."
Plzeňské divadlo se odvolává na nedostatek financí. "Máme málo peněz, nemůžeme nikomu hradit ubytování. Vloni jsme zaplatili nocleh jedinému člověku - pětaosmdesátileté Jiřině Steimarové, vnučce jednoho z nejvýznamnějších plzeňských divadelních ředitelů Vendelína Budila," uvádí tisková mluvčí divadla Eva Ichová. A doplňuje důvod přeložení premiéry inscenace, na níž spolupracuje opereta, činohra i balet: "Při představení hry Antonína Procházky Ještě jednou, profesore se zranil herec Bronislav Kotiš, který v Šakalích letech účinkuje."
Zajišťují ubytování jiná oblastní divadla? "Jsme rádi, když přijede co nejvíce zajímavých hostů, protože ti teprve dělají premiéru výjimečnou. Proto žádostem o ubytování vyhovujeme, je to návratná investice, odráží se v publicitě," míní ředitel Městského divadla v Karlových Varech Čestmír Kopecký.