Honza Homola

Honza Homola | foto: www.honzahomola.cz

Od hluku našich Wohnoutů jsem si chtěl odpočinout, říká Honza Homola

  • 0
Díky přetlaku z nadupaného zvuku kapely, v níž hraje s bratrem Matějem, a díky chuti zkusit si jiné polohy s domácím nahráváním uzrál v hlavě Honzy Homoly materiál na druhé sólové album. Nazval ho Čarovánky a vydává si je sám.

Druhá sólová deska Honzy Homoly vlastně není úplně sólová. "Tentokrát jsem ji celou postavil na hostech. Základem písniček je sice moje akustická kytara, ale zpívám asi jen ve třech. Ve zbytku někoho mám nebo jsou instrumentální," vysvětluje muzikant známý zejména ze své domovské kapely Wohnout.

Něco nemoderního

Písničky na sólovku začal dávat dohromady právě souběžně s prací na zatím poslední desce kapely Wohnout, která dostala jméno Našim klientům. "Za ta léta jsme se naučili skládat docela přímočaře, ale ze mě lezly i komornější věci, které by se u kolegů nechytily," vzpomíná Homola a přiznává, že si také potřeboval od rockového zvuku na chvíli odpočinout.

Protože folkově pojatou desku Homolka Tobolka už má za sebou, rozhodl se na to jít tentokrát ještě jinak. "Jsou tam zvláštní kombinace. Třeba elektrická kytara s harfou nebo kytara s flétnou," vypráví Homola.

Desku si prý od začátku chtěl v co největší míře nahrát, smíchat a zprodukovat sám. Do profesionálního studia nakonec zašel natočit jen pár nezbytných nástrojů, jako jsou bicí nebo harfa, na které se přece jen necítil.

"Víc než výsledek mě vždycky baví nahrávání. Teď jsem poprvé zkoušel to, co jsem vždycky ve studiu sledoval zpovzdálí. Chtěl jsem se vyblbnout a hlavně si to dělat maximálně podle sebe," říká Homola. Přitom tvrdí, že se asi narodil do špatné doby. Svoje počínání rovnou označuje za "něco strašně nemoderního, co se asi ani nemůže komerčně chytit".

Mnohem důležitější pro něj bylo hledání zvuků a správného soundu, který vystihne akustickou povahu nástrojů. "Používal jsem velkou spoustu různých kytar. Pro písničku Superstar jsem si třeba půjčil nástroj, který byl vyrobený v roce 1928. Musel jsem dávat hodně pozor, protože kytara měla dokonce všechny původní díly," říká Homola.

Bez prstu v nose

Během intenzivního natáčení musel písničkář řešit i nepředvídatelné okolnosti. Málem si uřízl prst, který má dodnes necitlivý, a tak přešel na novou techniku hraní. A přestože deska Čarovánky je ještě horké zboží, na koncerty Homolovi nezbývá moc času.

Po tradiční zimní dovolené, kterou bude tentokrát trávit na Kubě, se totiž už pomalu rozběhnou přípravy na novou desku skupiny Wohnout. "Uvidíme, třeba tentokrát nasaju nějaké kubánské vlivy," těší se na to Homola.