Děj ponechal v devatenáctém století, spolehl se na divadelní účinek realisticky pojatých obrazů a dojímavého milostného příběhu, jakož i decentního a vkusného humoru.
Vyšel mu i lidský mumraj kolem pařížské kavárny a obraz mrazivé ulice před městskou branou. Bohémy sice přestěhoval z mansardy do sklepní místnosti, ale zase mohl vtipně využít oken těsně nad zemí, za nimiž jsou vidět nohy chodců.
HAVELKA A OPERAHerec a swingový zpěvák Ondřej Havelka (1954) vystudoval režii na JAMU. Režíroval mnohé televizní pořady, celovečerní filmový portrét Vlastimila Brodského Zdravý nemocný vlastimilený Brodský (1999), několik muzikálů i většinu koncertních show a četných videoklipů svého orchestru Melody Makers. V oblasti operní režie debutoval operou Martina Smolky a Jaroslava Duška Nagano, hokej v opeře (Národní divadlo Praha, 2004), následovala Smetanova Prodaná nevěsta (Janáčkova opera Národního divadla Brno, 2006), taneční příběh na motivy pohádky Zlatovláska Karla Jaromíra Erbena s hudbou Vladimíra Franze (Národní divadlo Praha, 2006) a dvojtitul s Pucciniho aktovkou Gianni Schicchi a Leoncavallovými Komedianty (Janáčkova opera Národního divadla Brno, 2008). |
Kdyby měl k dispozici lepší pěvecké obsazení a pokud by hrál skutečně kvalitní orchestr, mohla to být událost. Jenže jediný hlas, který se při premiéře aspoň blížil představě, jak by italská opera měla znít, byl barevný a niterný soprán Christiny Vasilevy v roli Mimi.
To už se nedá říci o slaboučkém tenůrku amerického pěvce Jesúse Garcíi v roli Rudolfa, ani o ztrácejícím se, zastřeném sopránu Mariny Vyskvorkiny v roli Musetty.
Puccini vložil do hudby oheň a náladotvorné, téměř impresionistické obrazy, které však nebyly příliš slyšet. Dirigent Ondrej Lenárd je renomovaná osobnost, nicméně hudební doprovod působil mdle.
Hodnocení MF DNES: 60 %