Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Arnošt Goldflam pojal léčbu rakoviny jako kabaret s Batulkovou

  9:43aktualizováno  9:43
Divadlo Rokoko uvádí působivou hru z nemocničního prostředí Happy End. Hlavní roli izraelské herečky, která onemocněla rakovinou, hraje Dana Batulková.

Ze hry Happy End | foto: Alena Hrbková

Kontroverzní kus současné izraelské autorky Anat Gov připravil pro jednu ze scén Městských divadel pražských režisér Arnošt Goldflam. Vypráví náročný příběh o herečce, jež trpí těžkou formou rakoviny. Silné téma z nemocničního prostředí není prvoplánově atraktivní a vzbudilo v zemi původu vlnu kritiky i diskusí. Autorka si klade i otázky, nakolik má být pacient o svém stavu informován a zda má právo léčbu přerušit, aby si užil posledních momentů života. Hře však nechybí humor a nadhled.

Fotogalerie

Vedle Dany Batulkové v hlavní roli se před diváky objevuje trojice stejně nemocných žen v podání Radky Fidlerové, Jitky Smutné, Evellyn Pacolákové. Každá z nich bere svůj zdravotní handicap jinak s ohledem na svou povahu. Scéna, kdy všechny tři sundávají před nově příchozí paruky, patří k nejsilnějším momentům první půle hry.

Vzhledem k tomu, že jde o hru částečně autobiografickou, jímá diváka až posvátná hrůza, zda vůbec lze s tak citlivým tématem experimentovat. Arnošt Goldflam si totiž dovolil hru oživit kabaretními vstupy, které přerušují jinak z větší části konverzační dění v nemocničním pokoji. Rozhrnuté závěsy odhalí blyštivou scénu, kde jednotliví představitelé, ať už pacienti či doktoři, tančí a zpívají v humorných, nikoli však sarkastických číslech.

Happy End

Divadlo Rokoko

premiéra 28. března 2015

režie: Arnošt Goldflam

hrají: Dana Batulková, Radka Fidlerová, Jitka Smutná, Evellyn Pacoláková, Hana Doulová, Jiří Hána, Zdeněk Velen

Hodnocení­: 80%

Anat Gov stíhá uprostřed nemocničních sálů rozvíjet i náznak milostné romance. A právě tam, kde by kus nabíral nádech televizního melodramatu a těžkl až příliš, neztrácí díky hudebním vstupům na švihu. Goldflam tím téma nijak neznevažuje, hře naopak dodává na divadelnosti a posiluje její výpovědní hodnotu.

I když ne všichni účinkující podávají vyrovnané výkony, Městská divadla pražská si zaslouží pochvalu za formu zpracování a hlavně za odvahu zařadit kus s takovým tématem do své produkce. A diváci by se rozhodně neměli nechat odradit nepříjemným námětem, i když zde pomyslný happy end přijde jen těžko.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Přemysl Pálek v titulní roli nového nastudování Krysaře v pražském Kalichu
Landův Krysař vznikl ve staré době. V Kalichu zkoušejí novou verzi

Po důmyslné dřevěné scéně plné otočných kulis se prochází postava v kápi. Herec Přemysl Pálek odříká své věty důsledně zadumaně. Jeho role Krysaře vzbuzuje...  celý článek

Z příprav představení „Hit. Tell the Difference“, které Cirk La Putyka...
Tell the Difference. La Putyka veze akrobaty přímo ze rwandské pláže

Letní Letná začíná už ve čtvrtek. Jedním z prvních představení letošního ročníku pražského festivalu nového cirkusu bude premiéra novinky z dílny Cirku La...  celý článek

Nový cirkus Cink Cink Cirk
VIDEO: Jsme všude, jenom ne spolu, říkají Cink Cink Cirk. Pojí je potrubí

Český nový cirkus nemusí nutně znamenat jen Cirk La Putyku či Losers. Na festivalu Letní Letná se letos předvede i mladé uskupení Cink Cink Cirk složené ze...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.