„Írán je země se silnou literární tradicí, takže práce s písmem je zde zakořeněná. Na rozdíl od grafiky,“ vysvětluje. Tu označuje za suvenýr ze Západu, který se v Íránu prosazuje teprve posledních dvacet let, a to velmi pomalu. „Přebíráme techniky a postupy ze Západu, ale samo dílo si poté přizpůsobíme naší kultuře,“ popisuje způsob své práce.
Česká vizuální kultura ho, jak říká, zaujala svou rozmanitostí a zvláštnostmi už na pražském letišti. „Jen jsem se tam ocitl, hned mě fascinovalo, jaké typy písma a velikosti mezer mezi nimi využíváte,“ říká Abedini, který je přivyklý hlavně íránské a turecké vizuální kultuře.
Přesto zdůrazňuje, že si velmi cení grafiky a výtvarného umění jako celku, který i přesto, že užívá různá písma a styly, dokáže oslovit široké publikum.
Veškeré plakáty Cassry Abediniho si mohou návštěvníci Festivalu íránských filmů prohlédnout v kině Světozor. Festival potrvá do neděle 17. ledna. Poté se přesune do Brna a poprvé ve své historii také do Bratislavy.