Kryštof Kemp v amfiteátru v Plzni na Lochotíně (30. srpna 2014)

Kryštof Kemp v amfiteátru v Plzni na Lochotíně (30. srpna 2014) | foto:  Michal Růžička, MAFRA

GLOSA: Babiš není na hádce Kluse a kapely Kryštof to nejzajímavější

  • 165
„Jít s proudem, na lusknutí prstů se začít hned smát. Mít svůj chodník slávy a před sebou davy a přes zkroucená záda být součástí stáda,“ zpívali Tomáš Klus a Richard Krajčo před rokem společně ve veleúspěšném singlu Cesta. Teď se mezi nejpopulárnějšími hudebníky v zemi rozhořel spor kvůli Kryštof Kempům.

Začalo to poměrně nevinnou odpovědí na otázku v rozhovoru Lidových novin. „Jazyk Kryštof Kempů a jejich blízké okolí se mi nelíbí, nepřijde mi to upřímné a fér. Je to ale každého cesta, nezáleží na mém osobním mínění. A každému přeji jeho štěstí,“ ohodnotil Tomáš Klus rodinné festivaly kapely, které dříve hostoval na úspěšné desce Inzerát.

„Aby bylo jasno - mě nemrzí jeho vyjádření, to je zcela v pořádku, navíc každý má právo na názor. Není to žádný ukřivděný výkřik. Mě jen zaráží, že vynáší soudy nad akcí, které se ani na chvíli nezúčastnil, nezažil ani minutu té atmosféry, nezažil propojení světa kapel a fanoušků. Tak si říkám: Proč?“ nenechal si to líbit Richard Krajčo. A na Facebooku se rozhořel internetový spor.

Klus se v něm rozhodl být částečně adresný. Kryštof podle něj jednali zištně, když nechali Andreje Babiše, jehož Agrofert kempy sponzoroval, na akci točit zmrzlinu a celou přehlídku využít k propagaci před volbami. Za to už Kryštof sklidili značnou kritiku z mnoha stran po zastávce na Konopišti. Richard Krajčo se k tomu obšírně vyjadřoval, jeho argumentace je dostatečně známá, stejně jako Klusovy pocity z ní pochopitelné.

zdroj: www.youtube.com

Kdyby zůstalo u nich, nestál by celý spor ani za zmínku. Jenže Klus svou argumentaci rozvedl nečekaným směrem. „Férovost mi však schází v ohledu na již zavedené akce, kteréžto nemají takové štěstí na štědré dotace a v očích veřejnosti pak v porovnání s Kryštof Kempy působí jako vyžírky a nutno říci, že neprávem,“ dodal totiž ve svém vyjádření Klus na obranu menších festivalů. „Je otázkou každého jednoho svědomí, kde vlastně je ona tenká hranice mezi srdcovou záležitostí a hraním Monopolů,“ dodal písničkář.

K tomu, že propojení politiky a populární hudby působí - zvlášť s ohledem na tuzemskou minulost - a priori podezřele, není třeba moc dodávat. Nejen kvůli tomu má Richard Krajčo v hudebních kuloárech všelijakou pověst člověka, který jde za svým cílem bez větších ohledů na ostatní. Ale jak přesně ze sebe dělají Kryštof Kempy (ať už si o nich myslí, kdo chce co chce), které jsou po všech stránkách ukázkou skvělého nápadu proměněného na úspěšný byznys, monopol? A proč by měly třeba svým konceptem srovnatelné České Hrady, na nichž Klus letos hrál, působit jako vyžírky? 

To jsou slova, která by stála minimálně za konkrétní rozvedení. Když už do svých do této chvíle neveřejných sporů populární muzikanti veřejně praštili, bylo by zajímavé zjistit, co se vlastně v zákulisí tuzemských hudebních přehlídek stranou přijímání aplausu a objímání se na pódiu doopravdy řeší a děje.