Kylie Minogue vystoupila 21. října 2014 v Praze v rámci turné k desce Kiss Me...

Kylie Minogue vystoupila 21. října 2014 v Praze v rámci turné k desce Kiss Me Once. | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

GLOSA: Pád popových div? Playback a nohy od sebe zabírají méně a méně

  • 49
Pražskému koncertu popové divy Kylie Minogue nechybělo v rámci žánru nic. Přesto jej sledovala jen z půlky zaplněná hala. Po podobně „vyprázdněné“ Lady Gaga to byl další náznak, že staré showbyznysové triky přestávají na publikum fungovat.

Výrazná světla a projekce, skvělí tanečníci, nápadité převleky, krásné róby i erotické dusno včetně polonahé scény ve vaně, dobrá komunikace s fanoušky, focení selfie přímo na pódiu, efektní lasery, povedený zvuk – veškerá ambaláž vystoupení Kylie Minogue v Praze byla profesionální a v pořádku.

Dva koncerty zpěvaček

Sama zpěvačka ve svých šestačtyřiceti není žádná novicka – hrála u nás potřetí, všechny její předešlé koncerty v Praze stály v rámci žánru za to, nevynechala skoro žádný z podstatných hitů a s věkem neztrácí nic ze svého půvabu. Přesto svou nablýskanou show předváděla na poloprázdném place a v sektorech na sezení to nebylo o moc lepší.

Letos v tom nebyla sama, před pár týdny podobné rozpaky vyvolala i generačně mladší a v médiích mnohem průraznější Lady Gaga, i když to nepůsobilo zdaleka tak tristně a je to trochu specifičtější případ, narváno neměl ani bořič hitparád Pharrell Williams, který u nás vystupoval poprvé a hrál všechny songy, kterými v posledních měsících opanoval rádiový éter.

Může to být samozřejmě jen shoda náhod, špatné načasování nebo období, ale halové koncerty popové hudby jako by ztrácely své tradiční publikum. Akce, které po fanoušcích chtějí zaplatit jeden, dva i víc tisíc za lístek, však mají ještě jedno společné: jejich hlavní hvězdy sázejí víc na efekty než na hudební ukotvení, které by měl mít i střední proud.

Proč na koncertě zpívat

Není to poprvé, co publikum za poměrně vysokou částku značnou část koncertu přihlíželo tomu, jak v dálce někdo o velikosti spínacího špendlíku na pódiu otevírá pusu na předtočenou hudbu a mrká přitom na hudebníky, u nichž se dá pochybovat, zda v tu chvíli vůbec mají zapojený aparát.

Kylie Minogue (i Lady Gaga) přitom během koncertu ukázala, že když chce, se zpěvem velký problém nemá. Její coververze hitů Kids od Robbieho Williamse nebo I Need You Tonight od INXS byly vrcholem večera, který byl zvládnutý, ale bez momentu překvapení.

Produkční týmy okouzlily zpěvačky technickými možnostmi, ale obě se přitom staly loutkovou obětí popové rutiny, která je v mnohém nemilosrdnější než ta rocková. Jezdit honosné turné bez aktuálního hitu si nemůže dovolit ani rutinérka diskotékového kýče, ani zpěvačka, o které se mluvilo jako o nástupnici Madonny. To by musely předvádět něco, co vezme dech – jako třeba akrobatka Pink.

Otázkou zůstává, kdo ze současných popových div by u nás pozornost přitáhl a sál naplnil. Poněkud rozpačitou odpovědí jsou možná v tuto chvíli jen roztažené nohy Miley Cyrus.

.